Bandung : 2nd day - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Bandung : 2nd day

Mar 22, 2011

Bandung : 2nd day



Adoyai...aku ni busy memanjang
x nyempat2 nk sambung hikayat Bandung aku tu
ahaks

Ni nk smbung cite hari kedua kt sana

Pg2 pas siap2, ktorg turun bekpes yg sgt mabeles
kitorg duk hotel berbintang2 kan
kalo x mabeles, x berbaloila duit yg kita byr tu ken..

Tgh sedap2 bekpes
boleh plak Darwisy ternampak swimming pool kt tepi coffe house tu tau
aiyak!!!
mmg parah la aku nk melayan

Dia siap tenung2 pool tu
angkat2 baju and said "Bonda..Darwisy nk main"
hahahhahaha
aku rasa dia geram je tgk bdk2 kedebash kedebush dlm pool tu
sian la awak wahai anak...
x dapek la awak nk swim hari ni
sok aje la eh....


Darwisy tgk memendam rasa nk swim...


Pas sesi pujuk memujuk Darwisy
kitorg terus gerak ke Tangkuban Perahu
(kawah gunung berapi)
best tau sbb mcm ala2 g tempat yg tgh musim sejuk


Selepas sesi memujuk
tgk kasut darwisy yg telah kutanggalkan
sbb aku celup2kan kaki dia dlm pool tu..


Nk kata sejuk sgt...x la jugak
tp agak dingin la
lg2 kalo hujan...
lg cun view tau
tp yg aku x tahan
bau sulfur yg bushuk tahap orang kentut yg x b*r*k seminggu!!
gila busuk tau
smpai tahap kena tutup idung sepanjang perjalanan naik gunung tu
tp bl dh smpai atas..bau busuknya agak kurang la


Darwisy kasi posing skit kt Tangkuban Perahu


Tangkuban Perahu


Turun dr Tangkuban Perahu kitorg g cari daun Benuli
ada kwn aku pesan
utk ubat kanser katanya
aku dpt beli 6 packs = IDR 60 000
mahal kan???? :)

Then terus g lunch yg mabeles lagik
aku amat suka sekali sambal cili ijau diorang!!!
aku rasa suma restoran minang diorang ada sambal tu


Sambal cili ijau


Gendang gendut tali kecapi
kenyang perot g sambung shopping lagi
wahahahahhaha
terus melincur laju ke Pasar Baru


Acara shopping di Pasar Baru


Kt sini lagi gila ku nyopping tau
smpaikan kandaku dan Darwisy ketiduran tggu kitorg belek2 kain
yg bestnya kt Pasar Baru ni, tiap kedai kain ela diorg
mesti ada couch @ kusi pastik utk customer duduk
so kandaku dan Darwisy dpt tido dgn lenanya kt couch diorg yg empuk itew


Lena hero2 aku ni kan..
dpt la ku membelek kain2 dgn tenang..heheheh



Kitorg shopping kt Pasar Baru smpai diorang nk tutup kedai
muahahahhhaa
gila shopping betol pompuan2 ni kan..
:p

Pas penat shopping
perot lapar balik sbb tenaga dh abes digunakan td
hihihihihhi
tp sblm g dinner kitorg sempat menyinggah kt bbrp FO lg
aiyak!!!!shopping lagi
gila gila gila
abes berjuta2 rupiah dh aku!!!

Time dinner ni plak dpt makan sambal belacan yg mabeles lagik
adoyai perot
ko terima je la apa yg tekak aku telan ni
sabar eh perot
tuan ko mmg begini....telan je suma KECUALI
Ikan Garume yg mmg jd santapan ruji agaknya kt Bandung ni
aku mmg la x reti makan ikan bersisik ni
eeee......x blh nk telan
almaklumla...keturunan Raja Ikan Sungai
kena la pantang kan
ahaks...raja la sgt
uweekkkkk
(muntahkan diri sendiri!!!muahahahhaah)


Our dinner


Pas menyeksa perot dgn segala mcm lauk pauk
teru s balik hotel
pack2 barang dan turu lagi............

*kredit some of the pic to Su Betik..

1 comment:

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com