always cherish the golden moment before it passes by

Sep 4, 2015

Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu 1



Assalamualaikum  w.b.r

Sape reader blog ni ahli pengakap?
Me ahli pengakap
since SMAKL lg tau
tp..SMAKL kn
bdk2 pompuan mn blh nk terkinja2 aktif sgt kn
kang kna jeling2 dgn ostajah!

Org kata
Once a scout
Always a scout

Gamaknya aku kna sumpah tu kot.
Huhuhu
smpaikn bl posting pn
aku kna jd guru pengakap..
what a fate kn..

Aku x tau cmne aku blh terjebak dgn kursus manikayu
yg mn pd mulanya
aku xtau pon kursus yg aku bakal attend tu
Ialah kursus manikayu..

Fyi
sbnrnya kursus manikayu tu
kursus utk mn2 ahli @ pemimpin pengakap yg nk upgrade diri mereka
utk dptkn kalung manikayu yg ada 2 bit

Aku plak with zero knowledge  psl manikayu
menonong je agree dgn ajakan Ustazah Rohana (pemimpin Pengakap sek aku)
yg ajak g kursus ni
kna byr sndiri rm100
x blh claim tau dr sek...
tp xpe..kita niat utk tmbh ilmu di dada  kn..

Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu  1 ni
ktorg attend kt SK Seri Machap
pada 26 - 28 Mac 2015

I don't know what to expect
just set my mind to gain more knowledge 
lgpon aku dh lama gilak x g camping
rasa2nya thn 2006 cenggitu
korang bila last g camping??


Me tgh pasang pancang khemah
ni bkn berlakon tau
betol2 kejadian ni



3 org wakil SMK Bandar T6
Nazneen, Rohana & Me (ofkos)


Kursus 3 hari 2 mlm ni
full with lectures
ngantuks nyah..ngantuks..
ada la skit2 group prpresentation  
praktis kawat, ikatan, persetiaan & lain2..

The girls

Banyak benda basic yang diorang ajar
dari persetiaan, lagu, ikatan, kawat kaki, handle program dll
mmg byk ilmu baru yg kitorang dpt masa gi MK Pengenalan & MK1 ni

Yang tak boleh lupa masa camping ni
ada sorang cikgu SK Abdul Rahman Yassin ni 
yang khemahnya kena gigit tikus!!!
muahahahahha
kesian pon ada, kelakar pon ada dgn si Shiqin ni
sibbaik dia x kelangkabut menjerit ke meraung ke mlm2 buta kt dlm khemah tu
dah la tdo sorang2..siap kena teman dgn Cik Ti lagi...


Ni time belajar basic kawat kaki
Lama gila aku x berkawat!



Kawat lagik!



Belajar weh..belajar
ada yang dh nk tertutup mata dh tu



Ni tgh berkawat & kena baca Persetiaan Pengakap



Ni tengah belajar pasal ikatan
paling aku pandai, ikatan buku sila..
hihihihi



Sesi siang kena pakai uniform lengkap



Siang2 memang ok je masa kursus



Ni tgh bincang pasal Pengakap Muda




Wogel buatan sendiri..
Cer teka yg mana 1 beli, yg mana 1 buat sendiri?



Hari akhir
Gambar berbayang..
Aku kata dah...muka kena ngadap matahari
kome sume degil!



Yeay! Berakhir gak Kursus MK Pengenalan & MK1 ni
Fuh..Alhamdulillah



YeaY!!!
Suma dah lepas
Tu yg kt belakang tu..
Geng2 Pengakap dari Mersing
Riuh sekampung semua yg ada dalam kursus kali ni

TERBAIK!!

Wassalam

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Bangkok Kami Datang!

Assalamualaikum w.b.r

Alhamdulillah, kali ni Shaklee memberikan kejutan yang memang best sangat.
Terbuka kepada ahli lama dan juga ahli baru yang mendaftar sebagai ahli Shaklee.
Yang baru nak pasang niat join Shaklee pn boleh trs join & grab peluang ni.
Starting from September 2015 until April 2016.
Ada 8 bulan nak kejar.
InsyaAllah boleh!

Bagi ahli yang layak,
anda semua ditawarkan oleh Shaklee untuk melancong secara PERCUMA!
Percuma uollss...siapa yang taknak kan benda percuma?
Ditaja sepenuhnya dari segi penerbangan, tempat tinggal, makan minum oleh Shaklee.
Terbang melancong ke mana?
Ke BANGKOK!!






Best banget kan..
Jom daftar sebagai ahli untuk kita sama2 grab percutian ni.
Jangan malu jangan segan untuk bertanya ye..



Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Wassalam

Alamak! Ku Kurang PROTEIN!!!

Assalamualaikum w.b.r

Korang semua yang belajar Sains dgn khusyuk tu.
Sepatutnya korang tau apa kepentingan PROTEIN dalam badan.
Penat tau Cikgu Asheeq ajar Sains,
prungprangprungprang cite pasal proses MITOSIS, MEIOSIS masa korang tingkatan 4.
Membebel pasal nutrisi plak masa korang tingkatan 5.
Tapi suma tak ingat2 gak..
Sian kt dia kan..

Kali ni ku mau cerita plak tanda-tanda kekurangan PROTEIN dalam badan kita.
Ngeri bak hang kalo hangpa baca ni sat lagi!



Petanda korang kekurangan kasih sayang PROTEIN :

1. Selalu sakit / lemah badan / pucat / pengsan
2. Mendambakan makanan manis
3. Rambut gugur / menipis / kasar
4. Kuku yang tidak sihat / ada rabung kuku
5. Kulit wajah kusam (a big NO..x mo kan kusam2 ni)
6. Luka / parut lambat sembuh (bekas jerawat / gigitan nyamuk / demam campak)
7. Kurang fokus
8. Penurunan berat badan yang drastik!

Kemungkinan yang berlaku jika korang kurang PROTEIN

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Penyakit buah pinggang
3. Penyakit hati
4. Kolesterol tinggi
5. Tekanan darah rendah
6. Kandungan gula darah rendah
7. Fungsi saraf tak stabil
8. Ulser perut + usus
9. Luka ambat sembuh
10. Pengaliran darah yang tidak lancar
11. Penglihatan kurang baik
12. Badan menggeletar
13. Letih lesu
14. Lemah
15. Tinggi kandungan air dalam tisu badan
16. Terancat akal
17. Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan


Mungkin korang rasa korang dah cukup makan PROTEIN dalam diet seharian tetapi ....

Korang tau tak yang asid amino diperlukan dalam badan untuk mensintesis PROTEIN tu?
Asid amino tak boleh dihasilkan oleh badan TETAPI korang boleh dapatkannya daripada sumber lain seperti kekacang dan sayuran tau. 



Shaklee ada SATU produk yang dilengkapi dengan ASID AMINO iaitu Energising Soy Protein atau nama glamernya ESP.
ESP adalah satu minuman yang dihasilkan daripada sumber protein yang berkualiti tinggi. 
Soya yang digunakan ialah NON-GMO soya tau..
Tak macam soya-soya yang lain di luar sana tu..

Nak tau lebih lanjut tentang ESP ni
Jom bisik-bisik dengan saya ye
Jangan malu, jangan segan...




Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sep 3, 2015

Terlajak LARIS!!!

Assalamualaikum w.b.r

ESP ni antara produk TERLAJAK LARIS drpd SHAKLEE tau

saya suka sgt dgn ESP sejak pertama kali consume
ala2 cinta pandang pertama
tp ni jadi
cinta guna pertama gitu..




Ni antara fungsi protein bagi ESP.



  • Protein adalah makanan sel. 
  • Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. 
  • Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. 
  • Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. 
  • Protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

ESP membantu memberi tenaga berkekalan yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu menjadikan kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.





Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sep 2, 2015

HALALkah SHAKLEE?

Assalamualaikum w.b.r


Shaklee halal atau haram, status halal Shaklee sering menjadi persoalan terutama kepada mereka yang belum pernah mencuba Shaklee.
Ini adalah rentetan beberapa email dan perbincangan di forum yang meragui status halal Shaklee. Tambah2 dengan kenyataan INFANCA bahawa mereka tidak pernah mengeluarkan sijil halal untuk Shaklee.



Beberapa fakta tentang status halal Shaklee:

Shaklee mendapat pengiktirafan halal oleh Islamic Service of America (ISA).

* INFANCA (Salah sebuah badan pengeluar status halal di US) mengeluarkan kenyataan mereka tidak pernah luluskan status halal Shaklee & Shaklee tidak pernah memohon status halal dari INFANCA.Ini kerana Shaklee sudah diiktiraf oleh ISA.

* JAKIM juga tidak pernah mengeluarkan sijil halal kepada Shaklee, walau bagaimanapun, ISA adalah badan luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM.

United States of America Islamic Services America 

Dari website Jurnal Halal

# ISA yg mengeluarkan sijil halal Shaklee adalah sebuah badan pengeluar sijil halal terkemuka di dunia.

6.5 Islamic Services of America, a leading US Halal certification body recognised globally, including Malaysia, estimates that the US market for halal foods will continue to grow at a rate of 25 to 30 per cent over the next five to seven years.

Dari website rasmi JAKIM

Shaklee telah menang kes di mahkamah berhubung sijil halal terhadap INFANCA.

Shah Alam High Court dismisses suit against Shaklee Malaysia
KUALA LUMPUR Nov 2 – The Shah Alam High Court has dismissed a suit filed by the Islamic Food and Nutrition Council of America (IFANCA) against Shaklee Products (Malaysia) Sdn Bhd.

In dismissing the case with costs, Judge Dato’ Zulkefli Makinudin ruled that IFANCA’s application for an injunction to stop the company from selling its products was not supported by facts as contained in its affidavits, and that there was “no real issue” between the parties, Shaklee Malaysia said in a statement recently.

Shaklee Malaysia, which has 100,000 distributors in the country, is a multi-level marketing company with more than 40 years of experience.

Julie Yeap, general manager of the company, said Shaklee Malaysia had realised strong double-digit sales growth last year and expected this positive trend to continue next year.



She said Shaklee Malaysia would launch hair-care products and indoor air purification systems next year.






Maka gunakan Shaklee tanpa was-was ya 
Shaklee juga merupakan produk yang diperakui oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).



Apa bezanya Shaklee dengan supplement lain? Ia adalah produk dari bahan semulajadi yang amat sesuai dengan tubuh manusia. Secara amnya ada 3 jenis supplement:



1. Yang dibuat dari bahan natural dan semulajadi.
2. Yang dibuat dari bahan sintetik.
3. Yang dihasilkan dari tindakbalas kimia bahan-bahan kimia tertentu.

Jadi selain status halal, periksalah jenis vitamin yang anda ambil kerana jenis ke-2 dan ke-3 di atas boleh memberi kesan jangka panjang kepada kesihatan, seperti:

* Badan tidak mampu berfungsi secara mandiri sebaliknya memerlukan ‘vitamin’ tersebut untuk bekerja.
* Memberi kesan kepada organ dalaman seperti otak dan buah pinggang.
* Mengubah DNA sel badan dan membuatkannya cepat rosak.

Carilah yang halal, kerana yang halal itu fardu. Dan pilihlah yang dibuat dari bahan semulajadi, kerana ia paling sesuai dengan tubuh kita.




*Kredit to salwa



Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sep 4, 2015

Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu 1



Assalamualaikum  w.b.r

Sape reader blog ni ahli pengakap?
Me ahli pengakap
since SMAKL lg tau
tp..SMAKL kn
bdk2 pompuan mn blh nk terkinja2 aktif sgt kn
kang kna jeling2 dgn ostajah!

Org kata
Once a scout
Always a scout

Gamaknya aku kna sumpah tu kot.
Huhuhu
smpaikn bl posting pn
aku kna jd guru pengakap..
what a fate kn..

Aku x tau cmne aku blh terjebak dgn kursus manikayu
yg mn pd mulanya
aku xtau pon kursus yg aku bakal attend tu
Ialah kursus manikayu..

Fyi
sbnrnya kursus manikayu tu
kursus utk mn2 ahli @ pemimpin pengakap yg nk upgrade diri mereka
utk dptkn kalung manikayu yg ada 2 bit

Aku plak with zero knowledge  psl manikayu
menonong je agree dgn ajakan Ustazah Rohana (pemimpin Pengakap sek aku)
yg ajak g kursus ni
kna byr sndiri rm100
x blh claim tau dr sek...
tp xpe..kita niat utk tmbh ilmu di dada  kn..

Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu  1 ni
ktorg attend kt SK Seri Machap
pada 26 - 28 Mac 2015

I don't know what to expect
just set my mind to gain more knowledge 
lgpon aku dh lama gilak x g camping
rasa2nya thn 2006 cenggitu
korang bila last g camping??


Me tgh pasang pancang khemah
ni bkn berlakon tau
betol2 kejadian ni



3 org wakil SMK Bandar T6
Nazneen, Rohana & Me (ofkos)


Kursus 3 hari 2 mlm ni
full with lectures
ngantuks nyah..ngantuks..
ada la skit2 group prpresentation  
praktis kawat, ikatan, persetiaan & lain2..

The girls

Banyak benda basic yang diorang ajar
dari persetiaan, lagu, ikatan, kawat kaki, handle program dll
mmg byk ilmu baru yg kitorang dpt masa gi MK Pengenalan & MK1 ni

Yang tak boleh lupa masa camping ni
ada sorang cikgu SK Abdul Rahman Yassin ni 
yang khemahnya kena gigit tikus!!!
muahahahahha
kesian pon ada, kelakar pon ada dgn si Shiqin ni
sibbaik dia x kelangkabut menjerit ke meraung ke mlm2 buta kt dlm khemah tu
dah la tdo sorang2..siap kena teman dgn Cik Ti lagi...


Ni time belajar basic kawat kaki
Lama gila aku x berkawat!



Kawat lagik!



Belajar weh..belajar
ada yang dh nk tertutup mata dh tu



Ni tgh berkawat & kena baca Persetiaan Pengakap



Ni tengah belajar pasal ikatan
paling aku pandai, ikatan buku sila..
hihihihi



Sesi siang kena pakai uniform lengkap



Siang2 memang ok je masa kursus



Ni tgh bincang pasal Pengakap Muda




Wogel buatan sendiri..
Cer teka yg mana 1 beli, yg mana 1 buat sendiri?



Hari akhir
Gambar berbayang..
Aku kata dah...muka kena ngadap matahari
kome sume degil!



Yeay! Berakhir gak Kursus MK Pengenalan & MK1 ni
Fuh..Alhamdulillah



YeaY!!!
Suma dah lepas
Tu yg kt belakang tu..
Geng2 Pengakap dari Mersing
Riuh sekampung semua yg ada dalam kursus kali ni

TERBAIK!!

Wassalam

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Bangkok Kami Datang!

Assalamualaikum w.b.r

Alhamdulillah, kali ni Shaklee memberikan kejutan yang memang best sangat.
Terbuka kepada ahli lama dan juga ahli baru yang mendaftar sebagai ahli Shaklee.
Yang baru nak pasang niat join Shaklee pn boleh trs join & grab peluang ni.
Starting from September 2015 until April 2016.
Ada 8 bulan nak kejar.
InsyaAllah boleh!

Bagi ahli yang layak,
anda semua ditawarkan oleh Shaklee untuk melancong secara PERCUMA!
Percuma uollss...siapa yang taknak kan benda percuma?
Ditaja sepenuhnya dari segi penerbangan, tempat tinggal, makan minum oleh Shaklee.
Terbang melancong ke mana?
Ke BANGKOK!!






Best banget kan..
Jom daftar sebagai ahli untuk kita sama2 grab percutian ni.
Jangan malu jangan segan untuk bertanya ye..



Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Wassalam

Alamak! Ku Kurang PROTEIN!!!

Assalamualaikum w.b.r

Korang semua yang belajar Sains dgn khusyuk tu.
Sepatutnya korang tau apa kepentingan PROTEIN dalam badan.
Penat tau Cikgu Asheeq ajar Sains,
prungprangprungprang cite pasal proses MITOSIS, MEIOSIS masa korang tingkatan 4.
Membebel pasal nutrisi plak masa korang tingkatan 5.
Tapi suma tak ingat2 gak..
Sian kt dia kan..

Kali ni ku mau cerita plak tanda-tanda kekurangan PROTEIN dalam badan kita.
Ngeri bak hang kalo hangpa baca ni sat lagi!



Petanda korang kekurangan kasih sayang PROTEIN :

1. Selalu sakit / lemah badan / pucat / pengsan
2. Mendambakan makanan manis
3. Rambut gugur / menipis / kasar
4. Kuku yang tidak sihat / ada rabung kuku
5. Kulit wajah kusam (a big NO..x mo kan kusam2 ni)
6. Luka / parut lambat sembuh (bekas jerawat / gigitan nyamuk / demam campak)
7. Kurang fokus
8. Penurunan berat badan yang drastik!

Kemungkinan yang berlaku jika korang kurang PROTEIN

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Penyakit buah pinggang
3. Penyakit hati
4. Kolesterol tinggi
5. Tekanan darah rendah
6. Kandungan gula darah rendah
7. Fungsi saraf tak stabil
8. Ulser perut + usus
9. Luka ambat sembuh
10. Pengaliran darah yang tidak lancar
11. Penglihatan kurang baik
12. Badan menggeletar
13. Letih lesu
14. Lemah
15. Tinggi kandungan air dalam tisu badan
16. Terancat akal
17. Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan


Mungkin korang rasa korang dah cukup makan PROTEIN dalam diet seharian tetapi ....

Korang tau tak yang asid amino diperlukan dalam badan untuk mensintesis PROTEIN tu?
Asid amino tak boleh dihasilkan oleh badan TETAPI korang boleh dapatkannya daripada sumber lain seperti kekacang dan sayuran tau. 



Shaklee ada SATU produk yang dilengkapi dengan ASID AMINO iaitu Energising Soy Protein atau nama glamernya ESP.
ESP adalah satu minuman yang dihasilkan daripada sumber protein yang berkualiti tinggi. 
Soya yang digunakan ialah NON-GMO soya tau..
Tak macam soya-soya yang lain di luar sana tu..

Nak tau lebih lanjut tentang ESP ni
Jom bisik-bisik dengan saya ye
Jangan malu, jangan segan...




Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sep 3, 2015

Terlajak LARIS!!!

Assalamualaikum w.b.r

ESP ni antara produk TERLAJAK LARIS drpd SHAKLEE tau

saya suka sgt dgn ESP sejak pertama kali consume
ala2 cinta pandang pertama
tp ni jadi
cinta guna pertama gitu..




Ni antara fungsi protein bagi ESP.



  • Protein adalah makanan sel. 
  • Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. 
  • Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. 
  • Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. 
  • Protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

ESP membantu memberi tenaga berkekalan yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu menjadikan kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.





Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sep 2, 2015

HALALkah SHAKLEE?

Assalamualaikum w.b.r


Shaklee halal atau haram, status halal Shaklee sering menjadi persoalan terutama kepada mereka yang belum pernah mencuba Shaklee.
Ini adalah rentetan beberapa email dan perbincangan di forum yang meragui status halal Shaklee. Tambah2 dengan kenyataan INFANCA bahawa mereka tidak pernah mengeluarkan sijil halal untuk Shaklee.



Beberapa fakta tentang status halal Shaklee:

Shaklee mendapat pengiktirafan halal oleh Islamic Service of America (ISA).

* INFANCA (Salah sebuah badan pengeluar status halal di US) mengeluarkan kenyataan mereka tidak pernah luluskan status halal Shaklee & Shaklee tidak pernah memohon status halal dari INFANCA.Ini kerana Shaklee sudah diiktiraf oleh ISA.

* JAKIM juga tidak pernah mengeluarkan sijil halal kepada Shaklee, walau bagaimanapun, ISA adalah badan luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM.

United States of America Islamic Services America 

Dari website Jurnal Halal

# ISA yg mengeluarkan sijil halal Shaklee adalah sebuah badan pengeluar sijil halal terkemuka di dunia.

6.5 Islamic Services of America, a leading US Halal certification body recognised globally, including Malaysia, estimates that the US market for halal foods will continue to grow at a rate of 25 to 30 per cent over the next five to seven years.

Dari website rasmi JAKIM

Shaklee telah menang kes di mahkamah berhubung sijil halal terhadap INFANCA.

Shah Alam High Court dismisses suit against Shaklee Malaysia
KUALA LUMPUR Nov 2 – The Shah Alam High Court has dismissed a suit filed by the Islamic Food and Nutrition Council of America (IFANCA) against Shaklee Products (Malaysia) Sdn Bhd.

In dismissing the case with costs, Judge Dato’ Zulkefli Makinudin ruled that IFANCA’s application for an injunction to stop the company from selling its products was not supported by facts as contained in its affidavits, and that there was “no real issue” between the parties, Shaklee Malaysia said in a statement recently.

Shaklee Malaysia, which has 100,000 distributors in the country, is a multi-level marketing company with more than 40 years of experience.

Julie Yeap, general manager of the company, said Shaklee Malaysia had realised strong double-digit sales growth last year and expected this positive trend to continue next year.



She said Shaklee Malaysia would launch hair-care products and indoor air purification systems next year.






Maka gunakan Shaklee tanpa was-was ya 
Shaklee juga merupakan produk yang diperakui oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).



Apa bezanya Shaklee dengan supplement lain? Ia adalah produk dari bahan semulajadi yang amat sesuai dengan tubuh manusia. Secara amnya ada 3 jenis supplement:



1. Yang dibuat dari bahan natural dan semulajadi.
2. Yang dibuat dari bahan sintetik.
3. Yang dihasilkan dari tindakbalas kimia bahan-bahan kimia tertentu.

Jadi selain status halal, periksalah jenis vitamin yang anda ambil kerana jenis ke-2 dan ke-3 di atas boleh memberi kesan jangka panjang kepada kesihatan, seperti:

* Badan tidak mampu berfungsi secara mandiri sebaliknya memerlukan ‘vitamin’ tersebut untuk bekerja.
* Memberi kesan kepada organ dalaman seperti otak dan buah pinggang.
* Mengubah DNA sel badan dan membuatkannya cepat rosak.

Carilah yang halal, kerana yang halal itu fardu. Dan pilihlah yang dibuat dari bahan semulajadi, kerana ia paling sesuai dengan tubuh kita.




*Kredit to salwa



Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit