always cherish the golden moment before it passes by

Feb 15, 2017

Kekal AKTIF dengan supplement Shaklee

Siapa yang aktif tapi selalu keletihan? Banyak buat kerja ke hulu ke hilir, pastu mengah tak cukup oksigen.
.
Tips yang saya ingat yang dipesan oleh TTM saya zaman bujang dulu ialah makan vitamin B. Saya tak ingat vitamin B cap apa yang dia bagi saya makan masa tu. Yang saya ingat, dia jata #vitaminB dapat memberi kita tenaga berpanjangan.
.

.
Maka bila berShaklee, memang saya ambil #bcomplex sebagai pembantu saya. Alhamdulillah saya dapat bertahan bekerja dari sebelum subuh hingga lewat petang. Selain itu, tekanan darah saya senskin baik kerana dulu saya tergolong dalam golongan yang bertekanan darah rendah.😣 Susah nak bersukan. Berjogging sekejap je pun saya dah nak pitam. Tapi Alhamdulillah, sekarang saya dah boleh berlari merentas desa bersama murid2 saya.
.
#espshaklee pula saya minum setia pagi selepas ber#vivix 💗. Alhamdulillah, kalo tengah sibuk dan terlupa nak makan, saya tak menggigil sangat 😉. Cuma perut je yang berbunyi. Huhuhu
.
Jom sama2 kekal aktif 😊
Asheeqmazmi 0122662438
Pengedar Shaklee Anda
.
#tsunamishaklee #kasigegar19 #superheroes

Feb 6, 2017

Tips bisnes cara cikgu Asheeq

Saya ni memang tak ada belajar berniaga secara rasmi. Tapi saya ada menuntut, belajar cara2 berniaga daripada banyak pihak, Alhamdulillah. Yang penting kita berniaga mengikut tuntutan Islam, cara Rasulullah.
.
Saya kongsikan antara tips yang saya amalkan untuk mendapatkan keuntungan dalam perniagaan. Kena ada untung tau. Nabi Muhammad s.a.w berniaga pun ada untung.
.

.
1. Jalankan perniagaan yang anda minat. Saya suka kesihatan, fesyen & barangan rumah 💗
2. Tak perlu produk sendiri sebab produk sendiri memakan belanja yang besar. Kos R&D, promotion & lain2.
3. Kena fikir keuntungan. Dengan Shaklee, syarikat dah siap bagi harga yang kita jual kepada ahli dengan harga retail kepada bukan ahli. Maka tak perlu pening2 kira. Kena ada untung. Kalo tak, perniagaan anda akan mengalami kerugian. Tapi tak boleh ambil untung hingga 100% tau.
4. Modal rendah. Bayaran keahlian Shaklee hanya rm68.90 seumur hidup. Tak perlu pinjaman bank.
5. Jujur. Kena jujur bagitau customer tentang harga.
.
Tips berbisnes ikhlas dari
Asheeqmazmi 0122662438
Pengedar Shaklee Anda
.
#tsunamishaklee #kasigegar19 #tipsberbisnes #tipsmendapatuntung

PUNCA REZEKI TERHALANG .

Assalamualaikum
.
1. Tidak menjaga hubungan dengan Allah.
2. Tidak berkongsi rezeki dengan ibu bapa.
3. Tidak bersedekah.
4. Tidak membayar zakat
.


.
|TIPS LANCARKAN REZEKI|
1. Solat diawal waktu. Dirikan solat dhuha, tahajud, hajat untuk memohon kepada-Nya.
2. Berbagi rezeki kepada ibu bapa setiap bulan.
3. Rajinkan bersedekah walau seringgit. Sedekah subuh, sedekah di surau, sedekah kepada anak2 yatim.
4. Keluarkanlah zakat.
5. Bahagiakanlah anak2 anda 💗
.
#tsunamishaklee #kasigegar19 #pengedarshakleekluang #loveyourfamily

Kos Sara Hidup Semakin Meruncing?

.
Bila bercerita tentang duit, memang tak pernah habis kan. Lagi2 bila harga minyak petrol naik awal bulan Februari. Masing2 risau tentang kenaikan harga barang yang lain kan 😣
.
Saya tak mahir untuk beri tips tentang perancangan duit anda. Tapi ada perkongsian yang saya boleh beri, InsyaAllah.
.
1. Berbelanja secara berhemah. Dahulukan KEPERLUAN daripada KEHENDAK. Kena kawal nafsu nafsi tu ya 😉
2. Rajin2 bercucuk tanam 🌱. Cili, bawang, sayur, serai, daun pandan & lain2. At least dah menjimatkan belanja dapur anda.
3. Tawarkan perkhidmatan yang anda mahir. Jual Shaklee, kuih, kek, nasi lemak anak dara, lontong darat cikgu hot, upah jahit baju, jadi photographer, blogger & lain2. Upgrade ikut musim. Skang ni orang suka hipster2 stail. Maka cuba buat kek, kuih ala2 hipster. Hihihi
4. Jaga kesihatan. Kawal pemakanan. Pastikan diri anda & keluarga sentiasa sihat. Maka kurang kos untuk rawatan klinik.
.

.
Jangan asyik nak salahkan orang lain bila kos sara hidup semakin meningkat. Kita sendiri yang perlu kteatif berusaha untuk menangani masalah ni. Lain keluarga, lain kos sara hidupnya. Tepuk dada, tanya iman 💗
.
Ikhlas dari cikgu Fizik, bukan opsyen ekonomi.
Asheeqmazmi 0122662438
.
#tsunamishaklee #kasigegar19 #koshidup

Jan 17, 2017

Ada apa dengan ESP Shaklee?

SIAPA PERLUKAN ESP?
Sesuai untuk semua orang.
.

.
1. Individu yang sibuk
.
2. Wanita yang ingin menguruskan badan:
Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberi rasa kenyang yang lebih lama.. no more heavy breakfast.
.
3. Ibu-ibu yang menyusu:
Membantu membanyakkan dan mengekalkan supply susu di samping pengambilan air yang cukup dan proses pengepaman yang konsisten.
.
4. Pesakit kencing manis:
ESP mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
.
5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka:
Keanjalan kulit, juga payudara. Awet muda.
Protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata.Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut.Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri..WOW!
.
6. Kaum lelaki :
Untuk kesihatan optimum, tenaga berpanjangan, serta membantu melindungi drpd sakit jantung, tekanan darah tggi dan kanser prostat.
.
7. Pelajar dan pekerja atau individu dewasa :
Sebagai energy booster. Kalau minum pagi2 terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonus untuk menjaga berat badan.
.
8. Individu yg baru lepas pembedahan/ bersalin/ kemalangan :
ESP membantu memulihkan sel-sel badan serta membantu mengatasi masalah tekanan darah rendah dan mempercepatkan penyembuhan luka.
.
9. Pasangan yg inginkan anak :
ESP memulihara kesihatan dalaman serta menyediakan diri dengan tenaga dan kesihatan optimum. Membaikpulih sel-sel tubuh untuk membantu memperbaiki kesuburan.
Tapi, semua dengan izin Allah, supplemen hanya cara dan usaha.
.
10. Individu yg mahu optimumkan imunisasi :
Membantu menyihatkan tubuh daripada tahap sel, maka secara tak langsung ia membaiki pertahanan tubuh kita.
.
11. Pesakit Gastrik / Migrain

Feb 15, 2017

Kekal AKTIF dengan supplement Shaklee

Siapa yang aktif tapi selalu keletihan? Banyak buat kerja ke hulu ke hilir, pastu mengah tak cukup oksigen.
.
Tips yang saya ingat yang dipesan oleh TTM saya zaman bujang dulu ialah makan vitamin B. Saya tak ingat vitamin B cap apa yang dia bagi saya makan masa tu. Yang saya ingat, dia jata #vitaminB dapat memberi kita tenaga berpanjangan.
.

.
Maka bila berShaklee, memang saya ambil #bcomplex sebagai pembantu saya. Alhamdulillah saya dapat bertahan bekerja dari sebelum subuh hingga lewat petang. Selain itu, tekanan darah saya senskin baik kerana dulu saya tergolong dalam golongan yang bertekanan darah rendah.😣 Susah nak bersukan. Berjogging sekejap je pun saya dah nak pitam. Tapi Alhamdulillah, sekarang saya dah boleh berlari merentas desa bersama murid2 saya.
.
#espshaklee pula saya minum setia pagi selepas ber#vivix 💗. Alhamdulillah, kalo tengah sibuk dan terlupa nak makan, saya tak menggigil sangat 😉. Cuma perut je yang berbunyi. Huhuhu
.
Jom sama2 kekal aktif 😊
Asheeqmazmi 0122662438
Pengedar Shaklee Anda
.
#tsunamishaklee #kasigegar19 #superheroes

Feb 6, 2017

Tips bisnes cara cikgu Asheeq

Saya ni memang tak ada belajar berniaga secara rasmi. Tapi saya ada menuntut, belajar cara2 berniaga daripada banyak pihak, Alhamdulillah. Yang penting kita berniaga mengikut tuntutan Islam, cara Rasulullah.
.
Saya kongsikan antara tips yang saya amalkan untuk mendapatkan keuntungan dalam perniagaan. Kena ada untung tau. Nabi Muhammad s.a.w berniaga pun ada untung.
.

.
1. Jalankan perniagaan yang anda minat. Saya suka kesihatan, fesyen & barangan rumah 💗
2. Tak perlu produk sendiri sebab produk sendiri memakan belanja yang besar. Kos R&D, promotion & lain2.
3. Kena fikir keuntungan. Dengan Shaklee, syarikat dah siap bagi harga yang kita jual kepada ahli dengan harga retail kepada bukan ahli. Maka tak perlu pening2 kira. Kena ada untung. Kalo tak, perniagaan anda akan mengalami kerugian. Tapi tak boleh ambil untung hingga 100% tau.
4. Modal rendah. Bayaran keahlian Shaklee hanya rm68.90 seumur hidup. Tak perlu pinjaman bank.
5. Jujur. Kena jujur bagitau customer tentang harga.
.
Tips berbisnes ikhlas dari
Asheeqmazmi 0122662438
Pengedar Shaklee Anda
.
#tsunamishaklee #kasigegar19 #tipsberbisnes #tipsmendapatuntung

PUNCA REZEKI TERHALANG .

Assalamualaikum
.
1. Tidak menjaga hubungan dengan Allah.
2. Tidak berkongsi rezeki dengan ibu bapa.
3. Tidak bersedekah.
4. Tidak membayar zakat
.


.
|TIPS LANCARKAN REZEKI|
1. Solat diawal waktu. Dirikan solat dhuha, tahajud, hajat untuk memohon kepada-Nya.
2. Berbagi rezeki kepada ibu bapa setiap bulan.
3. Rajinkan bersedekah walau seringgit. Sedekah subuh, sedekah di surau, sedekah kepada anak2 yatim.
4. Keluarkanlah zakat.
5. Bahagiakanlah anak2 anda 💗
.
#tsunamishaklee #kasigegar19 #pengedarshakleekluang #loveyourfamily

Kos Sara Hidup Semakin Meruncing?

.
Bila bercerita tentang duit, memang tak pernah habis kan. Lagi2 bila harga minyak petrol naik awal bulan Februari. Masing2 risau tentang kenaikan harga barang yang lain kan 😣
.
Saya tak mahir untuk beri tips tentang perancangan duit anda. Tapi ada perkongsian yang saya boleh beri, InsyaAllah.
.
1. Berbelanja secara berhemah. Dahulukan KEPERLUAN daripada KEHENDAK. Kena kawal nafsu nafsi tu ya 😉
2. Rajin2 bercucuk tanam 🌱. Cili, bawang, sayur, serai, daun pandan & lain2. At least dah menjimatkan belanja dapur anda.
3. Tawarkan perkhidmatan yang anda mahir. Jual Shaklee, kuih, kek, nasi lemak anak dara, lontong darat cikgu hot, upah jahit baju, jadi photographer, blogger & lain2. Upgrade ikut musim. Skang ni orang suka hipster2 stail. Maka cuba buat kek, kuih ala2 hipster. Hihihi
4. Jaga kesihatan. Kawal pemakanan. Pastikan diri anda & keluarga sentiasa sihat. Maka kurang kos untuk rawatan klinik.
.

.
Jangan asyik nak salahkan orang lain bila kos sara hidup semakin meningkat. Kita sendiri yang perlu kteatif berusaha untuk menangani masalah ni. Lain keluarga, lain kos sara hidupnya. Tepuk dada, tanya iman 💗
.
Ikhlas dari cikgu Fizik, bukan opsyen ekonomi.
Asheeqmazmi 0122662438
.
#tsunamishaklee #kasigegar19 #koshidup

Jan 17, 2017

Ada apa dengan ESP Shaklee?

SIAPA PERLUKAN ESP?
Sesuai untuk semua orang.
.

.
1. Individu yang sibuk
.
2. Wanita yang ingin menguruskan badan:
Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberi rasa kenyang yang lebih lama.. no more heavy breakfast.
.
3. Ibu-ibu yang menyusu:
Membantu membanyakkan dan mengekalkan supply susu di samping pengambilan air yang cukup dan proses pengepaman yang konsisten.
.
4. Pesakit kencing manis:
ESP mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
.
5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka:
Keanjalan kulit, juga payudara. Awet muda.
Protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata.Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut.Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri..WOW!
.
6. Kaum lelaki :
Untuk kesihatan optimum, tenaga berpanjangan, serta membantu melindungi drpd sakit jantung, tekanan darah tggi dan kanser prostat.
.
7. Pelajar dan pekerja atau individu dewasa :
Sebagai energy booster. Kalau minum pagi2 terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonus untuk menjaga berat badan.
.
8. Individu yg baru lepas pembedahan/ bersalin/ kemalangan :
ESP membantu memulihkan sel-sel badan serta membantu mengatasi masalah tekanan darah rendah dan mempercepatkan penyembuhan luka.
.
9. Pasangan yg inginkan anak :
ESP memulihara kesihatan dalaman serta menyediakan diri dengan tenaga dan kesihatan optimum. Membaikpulih sel-sel tubuh untuk membantu memperbaiki kesuburan.
Tapi, semua dengan izin Allah, supplemen hanya cara dan usaha.
.
10. Individu yg mahu optimumkan imunisasi :
Membantu menyihatkan tubuh daripada tahap sel, maka secara tak langsung ia membaiki pertahanan tubuh kita.
.
11. Pesakit Gastrik / Migrain