Bandung : 1st day - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Bandung : 1st day

Mar 20, 2011

Bandung : 1st day



Bandung!!!
we're back again
but this time wif my mom n best buddy, Sue Betik
(Najm...nyesal, rugi ko x ikot kan...ahaks..)

Ish.. apa kelas g Indon tp speakong British kn
hehehehe

Meh sini aku cite Hikayat Merong Mahawangsa pengalaman kedua aku...


Our very 1st day :


Last year Darwisy naik flight x tau apa lg
Kali nih dh faham yg dia naik aeroplane...


Kami naik flight MAS kol 12tgh, 13 Mac yg lalu
sekian lama aku x naik MAS!!!
slalu dok sibuk cari tiket murah kt AA je
kali ni kebetulan masa MAS wat promo dia ke Bandung
aku pon tgh sibok2 cr tiket
apa lg..rembat je la kn sbb tiket AA time tu lg mahal dr MAS


Ni kandaku n Su Betik tgh isi borang kalo masuk Indonesia


Yg best naik MAS nih...servis dia!
pergh...sedapnya dpt makan tnpa order kan
tau2 je dtg stewardess tu serve makanan
siap ada eskim Haagen-Dasz lg you..:)


Jemput lunch kawan2...


Kira2 jam 1.30 ptg waktu Bandung
kami (aku, kandaku, Darwisy, mak aku dan Sue Betik) telah selamat tiba di epot Bandung
eh..Ein mana?
Ein turun epot Jakarta sbb dia dr Singapore
(lg murah katanya..padahal dh xda bajet la tuh..muahahahha)

Epot Bandung ni amaaaaatttttlah...cinonet
lg besar epot Senai kt JB tu tau
last year aku guna epot Jakarta
so xda la guna epot yg d very d cinonet cmni


Kecik comel cinonet kan epot Bandung ni..


Tmpat nk amek luggage tu teramat la keciknya
smpaikan ada staf yg alihkan suma beg2 yg br gerak kt 'landasan'
disebabkan teramat kecik n pendek 'landasannya'
(aku nk amek gmbr, tp enggak bisa.haram diambil di situ
kang x pasal2 aku meringkok kt penjara Bandung
uwa...x nak!!)

Smpai2 je Boy (guide&driver) dh tggu
pe lg trs msuk avanza
n trs mulakan....
shopping
hakhakhak..


Ni la Boy
ensem x?
amat loyar buruk!!!!
hehheheh


x agak2 kan kitorang
sbnarnya nk checkin otel
tp x blh lg sbb Ein still kt Jakarta
dia yg book otel tu..
so kna la tggu....


Ni tempat kitorg bertapa mlm2 kt Bandung ..



Ni kt Toko Tiga
belanja kandaku jeans selai
aku gak yg x dapt..
uwaaaa...


Yg best kt Bandung ni kan
kt mana2 tempat korang terjah
msti ada musolla
so x pyh risau nk solat ktne tau
ktorg solat jamak kt musolla masa bli tempe goreng


Darwisy menggayakan slipar Upin Ipin
IDR 26 000 tau
mahal kan
wakakakakkak


Konsep musollah kt sini plak beza dgn kt Mesia
musolla diorg cmpur laki pompuan
xda partition tau
so kna pndai2 la nk jg aurat korang tu

Dlm kol 6.00ptg waktu Bandung br ktorg dpt check in hotel
pas check in trs trn dr bilik dan merempit bergerak ke RESTO KARAMBA utk dinner
mkn best, marvellous!!
last year pon aku mkn kt restoran ni..
aku suka ulam n sambal belacan dia!!!!

Pas dinner smbung shopping kt Factory Outlet yg melambak kt Bandung ni
fyi, Bandung mmg terkenal dgn FO nya yg banyak melambak tau
korang tinggal pilih jer nk terjah yg manan satu
harga pon ada yg murah yg amat dr kt Mesia
tinggal pilih dan bayar je..
hehehehhe

Penat shopping, makan
terus balik otel dan turu....


Antara pemandangan Bandung yg sempat kandaku snap


*Kamus TB
Add Image
FO = factory outlet
Turu = tidur


3 comments:

  1. wahhh..bestnye... nk ikott ble nk g lagi

    ReplyDelete
  2. slm pknalan...sonot yer pi jln2 smbil soping
    jmput sggah di tratak sya yer

    ReplyDelete
  3. aan : kakak ein plan nk g bln 11. g la ikot.
    intan : insyaallah i singgah n i folo!!:)

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com