always cherish the golden moment before it passes by

Supplement & Bento

Dulu setiap kali lepas cuti, Darwisy kerap demam & selsema. Macam acara wajib naik cuti sekolah yang Darwisy akan cuti sehari lepas cuti habis. Dah baik demam, selsema, bercampur balik, dengan kawan2 lain, maka selsema batuk berkunjung balik. Macam acara pas baton pulak sebab tak sembuh2 😅
.

Throwback Terengganu 2016.
Paragliding at Pantai Kluang



.
Tapi selepas kami sekeluarga KONSISTEN makan Shaklee, Alhamdulillah kami dah jarang diserang penyakit. Bila kami rasa badan mula rasa tak sedap, tak sihat, cepat2 kami cuba elakkannya dengan berusaha meningkatkan imun badan kami dengan makan supplement. Kadang2 tu saya bagi Darwisy bawa chewable vitamin C untuk dimakan bersama kawan sekolahnya. Saya cuba elakkan dia daripada jatuh sakit. Sebab Darwisy sangat suka pergi sekolah. Dapat jumpa kawan2 kan. Kalo kat rumah, dia sorang2 je. Kesian..
.
Selain daripada konsisten dengan vitamin, saya juga menyediaksn bento u tuk keluarga saya bawa ke sekolah. Saya nak pastikan Darwisy & kanda saya, makan makanan yang bersih & sihat. Secara tak langsung, saya dapat kawal Darwisy daripada makan makanan yang tidak berkhasiat 😉
.
Anda pula bagaimana?
Apa yang anda lakukan bagi memastikan keluarga anda kekal sihat?
.
#tsunamishaklee #landmarkstudy
#shakleeeffect #liveamazing #pts19
#pengedarshakleekluang

Kelebihan Shaklee Collagen Powder

Sekarang ini di pasaran ade pelbagai jenis nama kolegen.
Pastinya setiap kolegen mempunyai keistimewaannya.

.


Istimewanya kolegen Shaklee

♥ kolegen daripada sisik ikan merah [sumber kolegen yg lasak : ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 paun, bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan dalam. Menjadikan ia sumber kolegen yg sangat lasak]
♥ sangat lasak dan elastik
♥ kepaduan sel yang sangat tinggi
♥ tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
♥ jisim molekul yg sangat rendah lebih kurang 1000 dalton
♥ penyerapan yg unggul - boleh diserap dengan berkesan di dalam usus
.
Lebih daripada hanya kolegen!! ~ kolegen sahaja tidak mencukupi.

♡ asid hialuronik - mengekalkan kelembapan kulit. Mampu menahan air yg banyak. 1 gram asid hialuronik boleh menahan sebanyak 6l air.
♡ elastik - mengekalkan keanjalan kulit tegang, boleh melantun apabila dicubit.
.
## ujian klinikal menunjukkan yg 71% pengguna berasa tekstur kulit mereka lebih gebu selepas menggunakan selama 8 minggu berturut-turut. 
## 8minggu = 4 kotak
.
Promo Disember 2016 kolagen Shaklee
♥♥ Beli 6 kotak FREE 1 kotak + FREE membership + FREE postage + cash bonus pada bulan Januari 2017 RMxxx
♥♥ Beli 2 kotak DISKAUN 5% + FREE postage
.


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com


♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Fakta tentang Shaklee Collagen Shaklee

Bermacam jenis produk kolagen terdapat di pasaran. 
Daripada serbuk, minuman hinggalah yang mentah. 
Namun, bagi pengguna tegar produk Shaklee pasti gembira kerana Shaklee juga mempunyai suplemen kolagennya.



Fakta - fakta tentang Shaklee Collagen Powder



  • Shaklee Collagen Powder merupakan supplement kolagen hebat yang mengandungi 4000mg proprietri RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee kira-kira 1000 dalton* dapat diserap dengan mudah dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen dalam tubuh
  • Tujuh bahan utama termasuk ekstrak biji benih camelia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan ekstrak kerangan ,Lactobaciliu acidophilus, Vitamin-C dan B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran
  • Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda . Setiap hidanagn dipek di dalam satu uncang memudahkan anda mengunakan nyasecara segera pada bila2 masa

Kesan pengambilan Shaklee Collagen Powder


♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan ~ 18%

Faedah tambahan :: Menyokong kesihatan sesendi dan menguatkan tulang. Membantu mengekalkan otot di dlm mata supaya lembut.

Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu*



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Vitamin A Shaklee baik untuk mata

Terdiri daripada Enam Karotenoid Terbaik

CAROTOMAX merupakan campuran luar biasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap.  Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.
.

CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:

•    Memelihara kesihatan yang baik. *
•    Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan 
      pertumbuhan tisu. *
•    Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput 
      lendir. *


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Kursus Manikayu 3.1; Hari Pertama

Assalamualaikum w.b.r

Lama gilak nak post pasal Kursus Manikayu 3.1 ni
tahun lepas punya memory
lost sudah..
.
Bagi yang tak tahu tentang Kursus Manikayu ni, boleh gi terjah yang post tentang Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu 1
Sibbaik geng2 MK Pengenalan & MK1 ada bersama2 lagi kursus kali ni
Maka boleh ler menggonjengkan diri 
Tidak ler rasa akward sangat dalam hutan tu
.
Kursus kali ni dibuat di Kem Jubli Intan Tanjung Labuh, Batu Pahat
Bertarikh 2-4 April 2015
3 hari beb duk kat kem
Lama sangat tak camping macam zaman budak2 sekolah dulu
* Kitorang sesat cari kem ni. Signboard tersorok naunau


Geng MK Pengenalan & MK1


Hari pertama pendaftaran tu sebelah petang
Kami dah siap2 set up khemah
Tetiba urusetia kata yang gegirl gi tidur dalam dorm sebab cuaca tak elok sangat
Waaa... Apa lagi terus mencicit kitorang masuk 1 bilik seramai2nya
Alhamdulillah..sebab malam tu memang hujan

Aktiviti malam tu seperti biasa ada ceramah2 berkaitan buku log, kepengakapan & pelbagai lagi tentang Pengakap
Kami juga diingatkan bahawa esok pagi kami akan menjalani Aktiviti Kembara
Tapi hanya untuk Pemimpin yang ambil kursus bagi Pengakap Muda dan Pengakap Remaja
Pemimpin untuk Pengakap Kanak-kanak tak perlu ikut
Hampa wei kawan2 aku suma tuh
Sebab kembara ni best!
.
Baca next post pasal Hari Kedua plak ye





Ada apa dengan minyak ikan Shaklee?

Ada apa dengan minyak ikan ni? 
Dulu masa zaman kecil saya, saya pun tertanya2 ada apa dengan minyak ikan. 
Sebab arwah ayah saya akan pastikan kami adik beradik makan minyak ikan SE dalam bentuk cecair. 
Saya pasti ada rakan2 seangkatan dengan zaman saya yang senasib dengan saya kan😊
.


Bila dah besar, baru saya tahu yang dalam minyak ikan ni ada #omega3#DHA#EPA yang membantu kepada pertumbuhan badan yang sihat, memperkuat sistem imun badan & kesihatan otak. 
Maka individu yang cukup kandungan omega 3, DHA & EPA dalam badan dapat memperbaiki tahap kesihatan badan dan melindungi badan daripada sakit sendi, strok, batuk berkahak & selsema berterusan.
.
Kami dulu bukannya orang senang. 

Tapi arwah ayah saya berusaha untuk memberikan yang terbaik buat kami adik beradik. * sedih pulak teringat kat arwah ayah.😭
Sebab tu bila saya dah berkeluarga, saya pun berusaha untuk berikan yang terbaik buat keluarga saya, InsyaAllah. 
Alhamdulillah saya dah jumpa dengan produk yang dapat membantu saya & keluarga dalam meningkatkan tahap kesihatan kami.
.
Jom jadi macam saya & keluarga
1 OMEGA GUARD untuk 1 KELUARGA

.
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Panduan Memilih Kolagen

Panduan Memilih Kolagen Yang Baik



  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (atau cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan.
  2. Pilih saiz kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.
  6. Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)
  7. Pastikan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. PASTIKAN IA SELAMAT DAN TAK BERTOKSIN



Credit to Salwa


Fakta menarik Shaklee Collagen Powder 




Shaklee Collagen Powder terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah selepas menggunakan selama 8 minggu (proven with clinical studies)


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

My bff, my mentor

Assalamualaikum w.b.r
.
Macam mana saya boleh kenal Shaklee?
Dengan siapa saya beli Shaklee?
Siapa yang selalu saya mintak pandangan & nasihat hal2 berkaitan nutrisi & bisnes Shaklee?
.
Adik manis yang posing cun kat sebelah saya ni lah yang kenalkan saya dengan Shaklee. 
Kami berkenalan bila kami sama2 berjuang dalam penyusuan susu ibu untuk anak kami. 
Sejak berkenalan, memang kami ngam terus. Lagi2 bila banyak program MBfPC kami hadiri bersama. *erphgdgjzmm banyak ke? Hihihi
.





Gambar throwback sangat
Back to 2014 kot
.
Memang kami jarang berjumpa. *padahal baru je beberapa minggu lepas jumpa mak tang, Salwa 😉
Tapi kami selalu berhubung melalui whatsapp. 
Dari bercerita tentang penyusuan, berkongsi pengalaman ketika home visit ibu2 yang bermasalah tentang penyusuan. 
Hinggalah berkongsi ilmu tentang Shaklee sebab dia lah upline, mami Shaklee saya.💗
.
Berminat jadi downline Shaklee saya?
Jangan malu2 nak bertanya.
Hubungi Asheeqmazmi 0122662438
Pengedar Shaklee Anda

.

#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing
#pengedarshakleekluang #pengedarshakleeT6



.

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Sistem Imun vs Nutriferon

Assalamualaikum w.b.r
.
Anda tahu tak apa itu sistem imun badan? Sistem imun adalah sistem pertahanan badan manusia sebagai perlindungan terhadap jangkitan daripada serangan mikroorganisma asing merbahaya termasuk virus, bakteri, protozoa dan parasit.
.
Saya memberikan #nutriferonshaklee kepada hero2 korea saya sebagai imune booster bagi meningkatkan interferon untuk melawan serangan mikroorganisma merbahaya ini. Alhamdulillah keluarga saya dah lama tinggalkan parasetamol. Ubah kebiasaan anda dengan meningkatkan sistem imun anda dengan #nutriferon. Nutriferon bebas dadah, semulajadi, selamat & berkesan.
.
#nutriferon adalah satu interferon semulajadi. Diekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, honeysuckle Jepun dan biji plantago mempunyai daya pendorong kepada pengeluaran interferon tubuh.
.
Individu yang menghadapi masalah antibodi lemah, mudah sakit dan lambat sembuh daripada penyakit sangat digalakkan untuk mengambil nutriferon. Sesuai digunakan dari kecil hingga dewasa.


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Kandungan Omega Guard Shaklee

Omega guard bantu lawaskan proses pembuangan najis?
Omega guard membantu tingkatkan tahap kesihatan anak?
.
Banyak lagi sebenarnya kebaikan yang kita dapat perolehi daripada minyak ikan yang kaya dengan#omega3#DHA & #EPA ni. 
Minyak ikan Shaklee ni 90% daripadanya adalah tulen minyak ikan. 
Diperbuat daripada ikan & BUKANNYA hati ikan seperti sesetengah jenama minyak ikan lain.
.




Kebaikan Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
.
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

Kandungan Omega Guard Shaklee:

🐟Omega Guard Shaklee adalah ultrapure.
🐟Melalui penyulingan 3 peringkat
🐟Memberi manfaat asid lemak
🐟Mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan.
🐟Omega Guard dibuat dari ikan, bukan hati ikan yang boleh memberi kesan toksik!

Antara kebaikan EPA dan DHA
.
Tugas EPA
* Mencegah penyakit darah tinggi
* Mencegah pembekuan darah
* Mencegah kanser
* Baik untuk pesakit jantung
* Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
* Menghindari tekanan perasaan
.
Tugas DHA
* Mencegah asma
* Mencegah masalah kulit
* Mengelakkan daripada kanser
* Elakkan migrain
* Meningkatkan daya seksual
* Mengelakkan daripada masalah kebas anggota badan.
* Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan




** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Dec 28, 2016

Supplement & Bento

Dulu setiap kali lepas cuti, Darwisy kerap demam & selsema. Macam acara wajib naik cuti sekolah yang Darwisy akan cuti sehari lepas cuti habis. Dah baik demam, selsema, bercampur balik, dengan kawan2 lain, maka selsema batuk berkunjung balik. Macam acara pas baton pulak sebab tak sembuh2 😅
.

Throwback Terengganu 2016.
Paragliding at Pantai Kluang



.
Tapi selepas kami sekeluarga KONSISTEN makan Shaklee, Alhamdulillah kami dah jarang diserang penyakit. Bila kami rasa badan mula rasa tak sedap, tak sihat, cepat2 kami cuba elakkannya dengan berusaha meningkatkan imun badan kami dengan makan supplement. Kadang2 tu saya bagi Darwisy bawa chewable vitamin C untuk dimakan bersama kawan sekolahnya. Saya cuba elakkan dia daripada jatuh sakit. Sebab Darwisy sangat suka pergi sekolah. Dapat jumpa kawan2 kan. Kalo kat rumah, dia sorang2 je. Kesian..
.
Selain daripada konsisten dengan vitamin, saya juga menyediaksn bento u tuk keluarga saya bawa ke sekolah. Saya nak pastikan Darwisy & kanda saya, makan makanan yang bersih & sihat. Secara tak langsung, saya dapat kawal Darwisy daripada makan makanan yang tidak berkhasiat 😉
.
Anda pula bagaimana?
Apa yang anda lakukan bagi memastikan keluarga anda kekal sihat?
.
#tsunamishaklee #landmarkstudy
#shakleeeffect #liveamazing #pts19
#pengedarshakleekluang

Dec 5, 2016

Kelebihan Shaklee Collagen Powder

Sekarang ini di pasaran ade pelbagai jenis nama kolegen.
Pastinya setiap kolegen mempunyai keistimewaannya.

.


Istimewanya kolegen Shaklee

♥ kolegen daripada sisik ikan merah [sumber kolegen yg lasak : ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 paun, bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan dalam. Menjadikan ia sumber kolegen yg sangat lasak]
♥ sangat lasak dan elastik
♥ kepaduan sel yang sangat tinggi
♥ tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
♥ jisim molekul yg sangat rendah lebih kurang 1000 dalton
♥ penyerapan yg unggul - boleh diserap dengan berkesan di dalam usus
.
Lebih daripada hanya kolegen!! ~ kolegen sahaja tidak mencukupi.

♡ asid hialuronik - mengekalkan kelembapan kulit. Mampu menahan air yg banyak. 1 gram asid hialuronik boleh menahan sebanyak 6l air.
♡ elastik - mengekalkan keanjalan kulit tegang, boleh melantun apabila dicubit.
.
## ujian klinikal menunjukkan yg 71% pengguna berasa tekstur kulit mereka lebih gebu selepas menggunakan selama 8 minggu berturut-turut. 
## 8minggu = 4 kotak
.
Promo Disember 2016 kolagen Shaklee
♥♥ Beli 6 kotak FREE 1 kotak + FREE membership + FREE postage + cash bonus pada bulan Januari 2017 RMxxx
♥♥ Beli 2 kotak DISKAUN 5% + FREE postage
.


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com


♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Dec 4, 2016

Fakta tentang Shaklee Collagen Shaklee

Bermacam jenis produk kolagen terdapat di pasaran. 
Daripada serbuk, minuman hinggalah yang mentah. 
Namun, bagi pengguna tegar produk Shaklee pasti gembira kerana Shaklee juga mempunyai suplemen kolagennya.



Fakta - fakta tentang Shaklee Collagen Powder



  • Shaklee Collagen Powder merupakan supplement kolagen hebat yang mengandungi 4000mg proprietri RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee kira-kira 1000 dalton* dapat diserap dengan mudah dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen dalam tubuh
  • Tujuh bahan utama termasuk ekstrak biji benih camelia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan ekstrak kerangan ,Lactobaciliu acidophilus, Vitamin-C dan B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran
  • Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda . Setiap hidanagn dipek di dalam satu uncang memudahkan anda mengunakan nyasecara segera pada bila2 masa

Kesan pengambilan Shaklee Collagen Powder


♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan ~ 18%

Faedah tambahan :: Menyokong kesihatan sesendi dan menguatkan tulang. Membantu mengekalkan otot di dlm mata supaya lembut.

Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu*



** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Dec 3, 2016

Vitamin A Shaklee baik untuk mata

Terdiri daripada Enam Karotenoid Terbaik

CAROTOMAX merupakan campuran luar biasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap.  Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.
.

CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:

•    Memelihara kesihatan yang baik. *
•    Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan 
      pertumbuhan tisu. *
•    Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput 
      lendir. *


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Kursus Manikayu 3.1; Hari Pertama

Assalamualaikum w.b.r

Lama gilak nak post pasal Kursus Manikayu 3.1 ni
tahun lepas punya memory
lost sudah..
.
Bagi yang tak tahu tentang Kursus Manikayu ni, boleh gi terjah yang post tentang Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu 1
Sibbaik geng2 MK Pengenalan & MK1 ada bersama2 lagi kursus kali ni
Maka boleh ler menggonjengkan diri 
Tidak ler rasa akward sangat dalam hutan tu
.
Kursus kali ni dibuat di Kem Jubli Intan Tanjung Labuh, Batu Pahat
Bertarikh 2-4 April 2015
3 hari beb duk kat kem
Lama sangat tak camping macam zaman budak2 sekolah dulu
* Kitorang sesat cari kem ni. Signboard tersorok naunau


Geng MK Pengenalan & MK1


Hari pertama pendaftaran tu sebelah petang
Kami dah siap2 set up khemah
Tetiba urusetia kata yang gegirl gi tidur dalam dorm sebab cuaca tak elok sangat
Waaa... Apa lagi terus mencicit kitorang masuk 1 bilik seramai2nya
Alhamdulillah..sebab malam tu memang hujan

Aktiviti malam tu seperti biasa ada ceramah2 berkaitan buku log, kepengakapan & pelbagai lagi tentang Pengakap
Kami juga diingatkan bahawa esok pagi kami akan menjalani Aktiviti Kembara
Tapi hanya untuk Pemimpin yang ambil kursus bagi Pengakap Muda dan Pengakap Remaja
Pemimpin untuk Pengakap Kanak-kanak tak perlu ikut
Hampa wei kawan2 aku suma tuh
Sebab kembara ni best!
.
Baca next post pasal Hari Kedua plak ye





Ada apa dengan minyak ikan Shaklee?

Ada apa dengan minyak ikan ni? 
Dulu masa zaman kecil saya, saya pun tertanya2 ada apa dengan minyak ikan. 
Sebab arwah ayah saya akan pastikan kami adik beradik makan minyak ikan SE dalam bentuk cecair. 
Saya pasti ada rakan2 seangkatan dengan zaman saya yang senasib dengan saya kan😊
.


Bila dah besar, baru saya tahu yang dalam minyak ikan ni ada #omega3#DHA#EPA yang membantu kepada pertumbuhan badan yang sihat, memperkuat sistem imun badan & kesihatan otak. 
Maka individu yang cukup kandungan omega 3, DHA & EPA dalam badan dapat memperbaiki tahap kesihatan badan dan melindungi badan daripada sakit sendi, strok, batuk berkahak & selsema berterusan.
.
Kami dulu bukannya orang senang. 

Tapi arwah ayah saya berusaha untuk memberikan yang terbaik buat kami adik beradik. * sedih pulak teringat kat arwah ayah.😭
Sebab tu bila saya dah berkeluarga, saya pun berusaha untuk berikan yang terbaik buat keluarga saya, InsyaAllah. 
Alhamdulillah saya dah jumpa dengan produk yang dapat membantu saya & keluarga dalam meningkatkan tahap kesihatan kami.
.
Jom jadi macam saya & keluarga
1 OMEGA GUARD untuk 1 KELUARGA

.
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Dec 2, 2016

Panduan Memilih Kolagen

Panduan Memilih Kolagen Yang Baik



  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (atau cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan.
  2. Pilih saiz kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.
  6. Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)
  7. Pastikan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. PASTIKAN IA SELAMAT DAN TAK BERTOKSIN



Credit to Salwa


Fakta menarik Shaklee Collagen Powder 




Shaklee Collagen Powder terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah selepas menggunakan selama 8 minggu (proven with clinical studies)


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

My bff, my mentor

Assalamualaikum w.b.r
.
Macam mana saya boleh kenal Shaklee?
Dengan siapa saya beli Shaklee?
Siapa yang selalu saya mintak pandangan & nasihat hal2 berkaitan nutrisi & bisnes Shaklee?
.
Adik manis yang posing cun kat sebelah saya ni lah yang kenalkan saya dengan Shaklee. 
Kami berkenalan bila kami sama2 berjuang dalam penyusuan susu ibu untuk anak kami. 
Sejak berkenalan, memang kami ngam terus. Lagi2 bila banyak program MBfPC kami hadiri bersama. *erphgdgjzmm banyak ke? Hihihi
.





Gambar throwback sangat
Back to 2014 kot
.
Memang kami jarang berjumpa. *padahal baru je beberapa minggu lepas jumpa mak tang, Salwa 😉
Tapi kami selalu berhubung melalui whatsapp. 
Dari bercerita tentang penyusuan, berkongsi pengalaman ketika home visit ibu2 yang bermasalah tentang penyusuan. 
Hinggalah berkongsi ilmu tentang Shaklee sebab dia lah upline, mami Shaklee saya.💗
.
Berminat jadi downline Shaklee saya?
Jangan malu2 nak bertanya.
Hubungi Asheeqmazmi 0122662438
Pengedar Shaklee Anda

.

#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing
#pengedarshakleekluang #pengedarshakleeT6



.

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Sistem Imun vs Nutriferon

Assalamualaikum w.b.r
.
Anda tahu tak apa itu sistem imun badan? Sistem imun adalah sistem pertahanan badan manusia sebagai perlindungan terhadap jangkitan daripada serangan mikroorganisma asing merbahaya termasuk virus, bakteri, protozoa dan parasit.
.
Saya memberikan #nutriferonshaklee kepada hero2 korea saya sebagai imune booster bagi meningkatkan interferon untuk melawan serangan mikroorganisma merbahaya ini. Alhamdulillah keluarga saya dah lama tinggalkan parasetamol. Ubah kebiasaan anda dengan meningkatkan sistem imun anda dengan #nutriferon. Nutriferon bebas dadah, semulajadi, selamat & berkesan.
.
#nutriferon adalah satu interferon semulajadi. Diekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, honeysuckle Jepun dan biji plantago mempunyai daya pendorong kepada pengeluaran interferon tubuh.
.
Individu yang menghadapi masalah antibodi lemah, mudah sakit dan lambat sembuh daripada penyakit sangat digalakkan untuk mengambil nutriferon. Sesuai digunakan dari kecil hingga dewasa.


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

Dec 1, 2016

Kandungan Omega Guard Shaklee

Omega guard bantu lawaskan proses pembuangan najis?
Omega guard membantu tingkatkan tahap kesihatan anak?
.
Banyak lagi sebenarnya kebaikan yang kita dapat perolehi daripada minyak ikan yang kaya dengan#omega3#DHA & #EPA ni. 
Minyak ikan Shaklee ni 90% daripadanya adalah tulen minyak ikan. 
Diperbuat daripada ikan & BUKANNYA hati ikan seperti sesetengah jenama minyak ikan lain.
.




Kebaikan Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
.
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

Kandungan Omega Guard Shaklee:

🐟Omega Guard Shaklee adalah ultrapure.
🐟Melalui penyulingan 3 peringkat
🐟Memberi manfaat asid lemak
🐟Mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan.
🐟Omega Guard dibuat dari ikan, bukan hati ikan yang boleh memberi kesan toksik!

Antara kebaikan EPA dan DHA
.
Tugas EPA
* Mencegah penyakit darah tinggi
* Mencegah pembekuan darah
* Mencegah kanser
* Baik untuk pesakit jantung
* Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
* Menghindari tekanan perasaan
.
Tugas DHA
* Mencegah asma
* Mencegah masalah kulit
* Mengelakkan daripada kanser
* Elakkan migrain
* Meningkatkan daya seksual
* Mengelakkan daripada masalah kebas anggota badan.
* Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan




** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz