Aku yang mana satu? - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Aku yang mana satu?

Jan 1, 2011

Aku yang mana satu?


Korang, korang penah dgr x pepatah omputih nih :

The mediocre teacher tells..
The good teacher explains..
The superior teacher demonstrates..
The great teacher inspires..


Rasa2nya aku nih yg mana satu eh?
kdg2 time ajar Pend. Sivik&Kewarganegaraan tuh...
aku byk tells stori telling..

Tp time ajar Sains, Fizik lak
kena la byk explains..
lg2 Fizik..manjang students aku nih x fhm
(mcm la aku senang fhm dl...muahahhahha)

Tp kalo time kna wat experiment yg bahaya ala2 meletop bagai kn..
..mesti la kna demonstrates..
kalo x..manjang bdk2 nih takot nk buat
kdg2 tuh suh nyalakan bunsen burner pon takot..
alahai gegirl...

Tp kan..time yg kna inspires..
nih yg aku tatau bl nih?
kang aku ngaku yg aku slalu inspires bdk2 aku...
ada plak mulut2 baik jahat kata PEGHASAN kan..


Ada gaya nak jd "teacher who inspires" ker?


2 comments:

  1. aku biasa dengar pepatah tu, tapi versi melayu.
    semua cikgu yang disayangi murid2 mesti kategori inspires punya. mcm ko lah... tengok tu murid dok kerumun ko... tanda ko inspire la tu :-)

    ReplyDelete
  2. hahahha tu kerumun nk mintak restu tuh..

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com