Selamat Hari Guru - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Selamat Hari Guru

May 17, 2011

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru buat insan2 yg pernah, sedang bergelar guru
ni tahun ke7 aku menyambut Hari Guru secara rasmi
kalo aku bersalin masa tahun pertama dulu muahahahha
mesti anak aku dh darjah satu tahun ni kn

Masih aku ingat lg saat2 mula mengajar dulu
oleh kerana aku mula keje pada usia yg muda...
ye la awal 20-an
maka ramaila anak2 murid aku yg nk jadikan aku awekpanggil aku kakak
(edisi peghasan)
kahakahkah
dh la aku ni pn x tinggi mana
kalo jln dgn murid2 aku
confirm diorg ingat aku ni adik2 je..
(edisi peghasan lagi)

Skang aku dh makin tinggi matang dlm menangani budak2 mentah
dan aku bersyukur dgn apa yg telah aku lalui dan yang sedang aku alami skang ni
Alhamdulillah dan bersyukur pd Allah sbb telah takdirkan aku jd GURU
yg pada mulanya mmg aku xda jiwa padanya
tima kasih gak pd mak aku yg suh aku jd cikgu
even aku patuh dlm paksa...

Tu cite dolu2
skang aku dh makin cintakan dunia perguruan
even aku slalu merungut ttg keje2 yg bukan x sepatutnya aku kena buat
tp aku tetap suka jd cikgu
satu kepuasan bg diri aku bl anak2 didik aku berjaya

Teringat aku pd 1 msg kwn aku ni

*
*
*
*
*
*
*
*
*

“Jadilah seorang guru yang

hadirnya diTUNGGU

hilangnya diRINDU

ilmunya diBURU

tingkah lakunya diTIRU




Harap2 aku ada ciri2 di atas tu
amin.....

Semalam sambutan Hari Guru disambut meriah kt sekolah aku
cikgu pakat main games sampai penat
mcm taktik yg kitorg guna utk menang!!!
hahhahha


Aksi bersama kak Miszalin
sebelum acara membasahkan ketiak bermula



Antara games yg ada



Aksi pemain bowling kelapa kebangsaan


Hasilnya rumah aku dpt JOHAN acara
1. baling belon air
2. letupkan belon
3. jaringkan bola jaring


Baling belon air
cayalah COSMOS!
x pecah walaupun pasukan lain suma ada yg pecah belon


Alhamdulillah lagi di atas kemenangan kami
go go go COSMOS!!!
ahaks

Thanks to the students for their marvellous performances



GURU PENJANA TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA

2 comments:

  1. Mdm...SELAMAT HARI GURU tau....saya xsempat nk wish kat fon...ape pon thanks a lot coz sudi jadi guru ting 5 ikh thn lps...segala pahit maung kita kenang bersama...hihihi....

    ReplyDelete
  2. alahai...seronok atok baca entry ni...terasa keseronokan jd guru....Selamat Hari guru pada TB dan semua guru di Malaysia...

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com