Darwisy & susu tambahan barunya - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Darwisy & susu tambahan barunya

May 17, 2011

Darwisy & susu tambahan barunya

Sudah lebih 1 bln aku & kandaku bg Darwisy minum susu
selain daripada susu aku

At first ktorg try bg susu Dutch Lady Kid Coklat
alhamdulillah Darwisy nk minum sbb mungkin rasa cm MILO
1 hari ktorg bekalkan 1 botol ebm, 2 botol susu DLK
ktorg siap2 masukkan DLK dlm botol bia senang Tok Mah bg Darwisy minum
and all the bottles we put inside a cool bag
that's mean Darwisy will consume 2 bottle of cool DLK




Pas seminggu ktorg try bg Darwisy DLK xda perasa
susu putih
ktorg bekalkan dia 1 botol ebm, 1 botol susu DLK coklat, 1 botol DLK putih
1st day, abes suma bekal
termasuk susu putih
2nd day, dia minum skit je susu putih
kt umah aku bg lg yg lebih dr umah bs
tp dia buek buek kn susu tu

So susu DLK yg putih berbaki la 2 kotak lagi
yg mana aku campurkan dlm MILO utk Darwisy minum
alhamdulillah dia minum
so x la membazir kn

Next week nya kandaku gatai nk bagi Darwisy susu DLK Strawberry
ktorg pon bli la stok DLK Strawberry 1 set (4 kotak kecik)
1st day bg bekal DLK Strawberry
1 botol ebm, 2 botol DLK Strawberry
hasilnya....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Darwisy muntah melambak2 kt umah Tok Mah
(sian kt Tok Mah nk cuci muntah awak tu Darwisy...)

Terus x berani nk bg DLK Strawberry kt Darwisy
kandaku la yg jd tukang peghabih 2 kotak xtra tu
xkn aku nk cmpurkan dlm MILO gak kn cm DLK putih
kang jd MIBERRY plak kn
ahaks...

Ahad lepas aku & kandaku dok menelek2 info2 susu formula kt kedai baby
adoyai...
memang x reti aku nk pilih
mana yg byk sukrosa, fruktosa, galaktosa nya
kang x pasal2 anak aku diabetes mellitus sblm smpai waktunya
ish...mmg payah la nk pilih susu
almaklumla xda pengalaman beli fm

Nk beli yg cap ANMUM cm dlm tibi
TANPA GULA TAMBAHAN la kononnya kan
tp adik ipar aku yg keje Dietitian kata
iklan tu dh kena ban sebab info x betol
(ye ke?)
last2 ktorg beli la Dutch Lady 1,2,3 (650g je pon)
kang beli yg besar2 x abes plak anak aku minum


Ye ke tanpa gula tambahan?
boleh percaya ke iklan2 kat tibi tu?


Ni je la yang ktorg mampu..

Ktorg mmg saje je x beli yg mahai2 cap2 org BERADA
ye la aku ni golongan BERADA2 je
kang kalo anak aku dh biasa yg mahai2..
payah le plak kan

Sepatutnya semalam jadi hari 1 ktorg try fm kt Darwisy
tp kandaku plak x bekalkan botol kosong la plak kt bakul bekal Darwisy
so esok la jd hari penentu Darwisy try fm
hope everything will be okay
amin...

Kamus TB :
  • DLK : Dutch Lady Kid
  • EBM : expressed breast milk
  • FM : formula milk

2 comments:

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com