Happy birthday dear vs home masterchef - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Happy birthday dear vs home masterchef

Dec 19, 2011

Happy birthday dear vs home masterchef

Sabtu lepas besday kanda aku
17 Dis 2011, dh umur 3_ thn..hehehhe
alhamdulillah diberi kekuatan utk aku jd masterchef kt omah yg tgh tonggang tebalik itu hari

A night before
aku dh bake 2 biji kek choc
so siang2nya baru aku ingat nk tacap dgn cream bagai

Arakian kisahnya anak aku si Darwisy demam since Slasa hari tu
nk2nya Sabtu yg kengkonon aku nk jd masterchef tu, dia meragam paling x ingat punya
maka jadinya apa yg aku angankan musnah sumanya
umpama pelangin anganku musnah!!!
uwaaa.....


Sepatotnya hidangan aku jd macamni - hidangan dr Masterchef Malaysia
(sepatotnya ke??)
hehheheheh

Plan dr awal lg dh
pg2 buta g pasar tani beli daging
balik umah ingat nk teros pakai apron masterchef
tp mcm2 rintangan betoi la

Dh la kandaku g mesyuarat pepagi Sabtu tu
kengkononnya aku nk bg seperais la kan
bila dia balik nnt makanan suma dh berhidang cun baik punya atas meja

Siap feeling2 nk letak candle bagai atas meja 
kahkahakahkah
cit pooooooraaaaaaahhhhhhhhhhhh...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Last2 x seindah mimpi betol!


Main course???
hahahaha
sayur ntah ke mana
air minum pon ntah ke mana
x sempat noks!



Ada iras x dgn hidangan masterchef?
nk gelak sendiri pon ada
x sampai ati aku nk tarok dlm blog aku ni
bikin gelak 1 Malaya
(korang pon dg gelakkan aku kn....)
tp ku gagahkan juga
utk dijadikan panduan sempadan

Aku yg tgh menaip ni pon dh tergelak2 sendiri tgk hidangan aku tu
sibbaik la kandaku jenis x cerewet
dia bedal je la apa yg dh dinda kesayangan dia berhempas pulas masak kn..



Ni plak kek yg SEDAP la sgt
(peghasan sendiri)
don't judge the book by its cover hokey
rupa buruk sbb dibantu oleh Darwisy
tp rasa sedap mabeles x ingat
choc cake with blueberry layer!




Excited bukak besday present ayah dia
(dh la kau balut dgn wrapping paper yg aku geladah dlm working room)
tu yg nampak hampagas je tu




taraa......
jam G-shock
asik menyebot je nk beli jam ni
ha...kn aku dh mintak tlg Ein belikan
kembang kempis idong kandaku dpt jam ni
sengih sampai ke telinga!!!
tp end up dgn Darwisy yg pakai



See.....
walllaaaa....nyummy

3 comments:

  1. kehkehkeh..kahkahkahaaaa......lawak....tp rasa kek tu takat buat tipu2 ikha...mahadhir...darwisy....mesti dorang kata sedap punya......
    "Wahhhh ada blueberry la ibu....."...
    Tahniah ler asrul.... dapat jam lawo....
    asrul kene hargai PENGORbanan asheeq tu....kehkehkeh... tahniah jugak utk asheeq... sbb berjuang habis2an utk buat yg terbaik sambut besday asrul

    ReplyDelete
  2. hihihi..tq la kak lin tlg tipu2 kt bdk2 tu...

    ReplyDelete
  3. aiyoo, lain tona dan teksturnye ek...hihi apo2 pun kek tu terbaek...nyummi!

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com