The 7th day - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: The 7th day

Dec 1, 2011

The 7th day

Alhamdulillah
setelah 7 hari aku dan kandaku 
berhempas pulasan menjadi amah, bibik
yg dok mengelap shi2 Darwisy yg merata2 rumah
x lupa juga mengutip poo Darwisy yg tercicir2
yg juga dok berhempas mempulas mencuci toto, karpet yg tertakung air kencingnya
sumanya gara2 kami potty train bujang sulong kami ini

Selalu kami train hjg minggu je, 2 hari mn cukup kn
so x nmpak kesannya
kali ni alang2 sebelum mula aktiviti menanda kertas SPM
kami berjuang habis-habisan mengeTRAINing Darwisy 
(eh betoi ka word aku tu?lantak pi la...BM aku dl pon dpt A gak time SPM hehheehh)

Mmg kesabaran yg amat tinggi diperlukan utk potty train anak kita tau
mcm2 cara aku dh wat utk takot2kan dia spy dia bgtau yg dia nk shi2 & poo
tp x menjadi2 gak
ada kalanya aku dh wat aksi tok mudim nk sunatkan org je tau
tp aku pegang gunting instead of pisau 
pon x berkesan!!


Akhirnya pada hari ke tujuh (Selasa lepas)
Darwisy berjaya menyatakan hasratnya utk shi2 & poo sebelum dia terlepas di mana2
kat omah Tok Mah dia pon dia bagos
Alhamdulillah cicomel


Aksi dia terkucil kt omah
*ni tgh nk cover line konon2 dia x shi2
padhal aku nampak sgt la air kencing dia bertakung 
hahahahhaah


Cuma dia belum reti nk bgtau awal2
dan belum pandai nk tahan sebelum smpai toilet
sbb pada hari ketujuh tu
aku bwk dia g sekolah sbb dok bertugas jg budak SPM paper kimia3
jenuh aku berlari anak pecut ke tandas
yg akhirnya Darwisy terkucil sebelum sempat suar dibuka!!!

Sekali dia terkucil kt atas meja kt dlm toilet guru tu
(aku siap cuci balik meja tu berkali2 tau)
sekali lg dia tgh berdiri ats lantai dlm toilet guru itu juga
(pon aku siram air berkoyan2)
sibbaik ada bwk baju & suar spare byk2

Tp sekali yg terakhir sebelum dia tetido
aku bwk dia lari ke tepi paip di tepi padangsekolah aku
sbb itu je paip air yyg paling dekat utk aku pecut
(takot insiden x sempat bukak suar berulang lg sbb dh abes suar spare)
Alhamdulillah...sempat bukak suar dia..


Semalam kami belikan buku baru utk Darwisy
as a reward!



Ni plak book yg Cik Najwa pos
semalam gak baru smpai
trimas Najm si PH maniac!!





2 comments:

  1. darwisy dah pandai shi2 n poo.....tak lamo lagi ni, dah jadik anak bujang la ni...hihi

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com