Cameron Highland : Day 1 - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Cameron Highland : Day 1

Dec 8, 2011

Cameron Highland : Day 1

Kali ni perjalanan ke Cameron Highland, CH
terasa amat jauh sbb kitorang travel dr Kluang - Cameron Highland
bukan mcm sebelum2 ni
kitorang travel dr Sg. Buloh - Cameron Highland

So terpaksa bangun sesubuh sunyi
bersiap2, sediakan bekalan utk dimakan semasa perjalanan
dlm jam 6.40 pg kami sekeluarga gerak dari Kluang



Budak x mandi pagi
aku dokong je dia yg tgh lena tido, masuk dlm keta



Janji dengan kak Zarina utk berjumpa di R&R Seremban
sebelum meneruskan perjalanan kami
dan berhenti sekali lagi di R&R Elmina kt Guthrie Corridor Expressway (GCE)
utk fetch up mak aku yg dihantar oleh Ein

Mmg plan nk lalu GCE ke CH sbb dia short cut trs dr Nilai ke Rawang
mmg kna byr tol lebih skit
tp jimat masa
lg2 kami yg dr jauh ni kan...
sian kt kandaku nk drive keta manual
jenuh kaki tekan break,minyak, clutch...
*mood nk beli keta auto plak la pas ni...:)



Riang ria dlm perjalanan
ntah aksi apa ntah yg dia cuba lakukan



Antara tebing kt CH yang telah dibaik pulih dr runtuh



Yg ni plak sdg cuba dibaik pulih
seriau gak lalu kt bawah tu....



Kami memilih utk menggunakan laluan Simpang Pulai utk ke CH
even kalo dari arah Selatan, mmg murah utk exit Tapah
tp...aku x larat la weh...
jln mcm ular kena palu
ponin den...

Kami sampai Brinchang dlm kol 3.30 ptg
stp kt area KEA farm utk lunch
then terus check in kt hotel yg mmg dh book b4 cuti sekolah lagi
len entri aku cite psl hotel aku tu plak 

After solat jamak takdim, Zohor n Asar
kami 4 beranak terus terjah Butterfly Farm 
yg terletak sebelum KEA farm kalo dr arah Simpang Pulai

RM5 per adult
RM2 per child
Darwisy x kena bayar




x koser aku nk tangkap tau!



The unborn butterfly...hehehhehe
the caterpillar



Dpt pegang butterfly mati pon jadila kan Darwisy..




Pn Hjh Sumiah a.k.a mak aku
bergaya bersama brooch asli :)



The rabbits



Ni tgh tgk insects
ada gak reptiles kt sini
tp aku GELI nk dekat2




Nampak x yg mcm daun tp bukan daun tu?




Aksi budak yg terkencingkan ayahnya
sbb sibuk dok ralit tgk insects bagai...




Ni plak takot dgn butterfly idop!
aiyooooo....


Pas kuar dr butterfly park yg dh x berapa best tu
(actually 3thn lps ms aku pegi, best sgt...byk butterfly, pokok2  pon byk, bunga2 pon byk...
tp skng dh x cantik pon. NOT RECOMENDED g wat masa ni)
kitorang yg lapar ini terus gerak g Pasar Malam Brinchang
walking distance shj dr hotel kami




Mcm bangla bwk barang x?
hehehehhe



Pasar Malam Brinchang
mcm2 ada
makanan, minuman, buah2an, sayur2an...



Magnetic fridge yg sempat dibeli
5 ekor = RM10


Malam pertama itu kami beli ayam panggang suku ekor, jagung rebus sebatang
nasi, nasi impit dh bw dr rumah.....



Letih sey nak taip...
len antri smbung yg 2nd day plak eh



No comments:

Post a Comment

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com