Kehilangan debaran? - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Kehilangan debaran?

Nov 17, 2011

Kehilangan debaran?

Hari ni dh masuk hari keempat SPM dijalankan
agak2nya dh hilang ke gugup students aku ni nk jwp soklan
agak2nya dh hilang debar ke budak2 ni
agak2nya semakin bersemangat ke budak2 ni nak jwp soklan
agak2nya ada ke yg dh mula putus asa

Semalam lepas paper Sejarah 2
semua keluar dgn wajah riang gumbira...
lega aku tgk sumanya
(even bukan paper subjek aku)
tu bermakna soklan mudah utk dijawap
heheheh

Even dh lmbat 4 hari nk wat entri ni
aku tetap nk kasi korang tgk gmbr bdk2 ni 
on the very FIRST day of SPM 2011

Sesampai di sekolah
suma form 5 students akan duk kt Dataran Ilmu ni
suma diberi sarapan yang ringan2
(x kan nk bg nasi beriani gam pepagi kan..
alamatnya tido je la suma nnt time nk jwp...hehehehhe)

Sambil2 sarap
smbil2 tu diorang buka kitab, baca sm2
revise balik apa yg diorang dh serap dalam serebrum diorang selama ni



Selak pape yang patut



Then dlm 7.40 pg
bacaan doa dimulakan
yang diimami oleh Ketua Pengawas, Abdul Rahim bin Abd. Jalal


Khusyuk, tawadhuk....
Time ni, aku yg rasa nk nangis
sedey wooo...
padahal bukan aku yg nk exam
padahal tiap2 taun rutin yg sama akan aku lalui
dan tiap2 taun la akuakan rasa sebak...
Ratu ayer mata ...:)



The Head Boy reciting the doa


Pas doa, diteruskan dgn laungan azan daripada Ismi Haqiqi
time ni..lagi la sayu sey...
tahan je ayer mata yg nk jatuh tu..
kang x pasal2 aku plak yg meraung2 pepagi



Azan..

Abes azan, parents yg dtg mengiringi anak2 dr pagi
dijemput utk beratur beramai2 bersama2 guru
mengiringi perjalanan pelajar2 ke dewan
time ni..lagila sayu ati mak bapak bdak2 tu
anak yg nk berjuang..
mak bapak plak yg meraung
hihihiihiihi
agak2nya la kan
kalo anak2 aku nnt berjuang, aku pon cengeng sama cm diorang!!

Anyway boys, girls
always do your very best
its for your own future!

Dh xda maknanya nk ckp kt cikgu2
"saya x boleh nk jwp kalo cikgu xda..."
"kalo tgk muka cikgu je, baru dpt ilham nk jwp"
ayoyo......

laplaplapalaplaplaplap ol of u guys!!!!

4 comments:

  1. teringat zaman amik spm thn 1995 dulu..dulu duk hostel...mak pak duk jauh...sblum masuk dewan just slm n peluk2 ngan cikgu je...

    ReplyDelete
  2. seronoknya kalau atok ada student sendiri macam TB :')

    ReplyDelete
  3. kak intan : aah kn..duk ostel, xblh parents nk dtg..samala kita
    atok : seronot?hehehh mmg seronot. mcm2 ragam kita jumpa tiap tahun..

    ReplyDelete
  4. memeyyy la teacher , teacher sumber ispirasi ! mane boley taa tengok muke teacher , bak kate fami , tengok muke teacher jee ade jawapannn , heheh, lepas nie rinduu nak belajar dgn teacher :') teacher pon mesti rindu kiteorg kannnnn , :D

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com