Tailoring... - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Tailoring...

Oct 29, 2011

Tailoring...

Orang lain hepi celebr8 Deepavali
aku plak stress cuti2 Deepavali ni
nk siapkan kertas2 exam budak yg x abes2 tanda
pastu nk siapkan baju sempena Malam Juara Antara Juara Slasa depan lg
nk siapkan SKT n KKT6 lg
aiyoyo....(mcm Raju dlm Upin Ipin)
hehehehhe

So bg menuntut hak asasi aku 
yg x seberapa terer menjait mcm Makcik Rehan *wink wink*
aku try gak jait baju kurung moden 

Baju utk dinner tu adalah seragam utk suma cikgu2 pompuan umah Cosmos
patern bajunya juga adalah yg sama
maka nak x nak aku
terpaksa gak jait baju mcm yg diminta
lg2 contoh bj tu adalah dr koleksi aku sendiri
(baju beli siap, zmn  x sempat jait baju raya dsbbkan Darwisy kecik lg)


Patern baju kurung moden



Gabra gak dgn proses menjait kali ni
sbb slalunya aku stakat jait baju kurung, kurung pahang
ni nk jait lengan kurung moden pon x reti
(teringat kes baju raya tahun lps yg kena alter balik dgn mak aku dsbbkan dia x berkenan dgn jaitan ketiak aku tu) hehehehhe

Aksesori membuat patern
aku guna paper lama je
tracing paper xda
pembaris2 pon xda tao...
sedey



Sisa2 paper yg salah gunting





Kain yg telah dipotong
amin....



 Alkisahnya
aku mula menjait semalam petang
mlm td bl aku nk jait lengan
tiba2.....aku rasa lengan baju aku tu kecik, sempit
halamak....aku mmg main potong je kelmarin
sbb kain x cukup
baju ni pesen kembang skit
sbb tu kain x cukup...hehehheh
(bukan sbb aku yg dh kembang okey..)

So aku siapkan dl suma jaitan
jap lg baru g kedai balik, beli kain lg skit
slekeh betol....
kalo aku x sempat siapkan,
aku pakai dgn blazer jela baju ni
orang x nmpak pon ketiak, lengan aku nnt
hehehheheheeeh

Kalo Kak Lin plak suggest  pakai dgn inner
xpon smbung dgn kain batik
wakakakkakaka



Baju yg telah siap
mana lengan?
hahahhahah

2 comments:

  1. sedihnyer baju teacher..he..he..jgn marah tau..

    ReplyDelete
  2. wah, pasni atok nak tempah baju kebaya moden lah...eh baju melayu lah

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com