Perangai sapala... - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Perangai sapala...

Aug 19, 2011

Perangai sapala...

Aku xtaula
angin sepoi2 bahasa dr mana la yg terlekat kt Darwisy ni
sampaikan aku yg plak berangin nk layan kerenahnya

Dh dekat 2 minggu perangai huduhnya ni dtg tau
pantang suh mandi je
dia mula nk nangis
melalak macamla kitorg laki bini ni tgh dera dia tau

Bila dh kena paksa mandi plak
mula meracau2 nk pakai bj busuk, kotor dia balik
mana la aku x hilang sabar

Lg2 dua hari lepas
aku tgh mood baek punya
(sbb kandaku nk belanja buka kt Pizza Hut..hehehhee)
blh plak lps mandi nk pakai balik suar kuning dia
yg penuh dgn kotoran cekelat dr umah Tok Mah
(anak aku blm wajib pose ye)

Aku plak dh jenuh cari baju sedondon 1 family nk bg dia pakai
siap aku iron suar jeans baru yg mn aku bli utk raya
ahaks...saje aku kasi dia terai dl ye
blh plak dia refuse nk pakai
siap bk balik dgn SENDIRINYA jeans yg dh dipaksa pakai tu tau
pastu sarung balik si kuning busuk tu

Pas aku ugut dia nk hantar g umah Tok Mah...
(aku mmg dh pandai ugut-mengugut bdk kecik ni skang)
br la dia setuju nk pakai baju, suar yg aku dh sediakan dr td
tp aku dh masukkan siap2 dlm keta
(in case aku kena paksa Darwisy pakai dlm keta nnt)


Tengah2 porch umah tu
blh plak dia bk suar


Blh plak dia buka suar kuning busuk tu kt poarch
elok2 time aku nk tutup gate tau
adoyai anak......
pastu terkedek2 dgn pampers sahaja
sengih2 masuk keta
menuji keSABARAN aku yg mmg nipis ni tau

Tengok! Tengok!
Elok je kan dia pakai pakaian lengkap


Jiwa kacau betol aku dibuatnya
gara2 melayan perangai anak yg baru sorang ni
kalo dh 2 orang
mau aku dok meroyan meraban mcm Makcik Rehan gamaknya
ntah2 lg tsunami jiwa aku
hehehheheh

2 comments:

  1. aku mingguni sabor aku kat hujung tanduk jugak. sampai rasa tobat nak beranak la jugak! hahaha.. aku memang over!

    ReplyDelete
  2. ko sentiasa ober dr aku kak...heheheh

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com