Darwisy's Potty Training - Part 3 - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Darwisy's Potty Training - Part 3

Aug 14, 2011

Darwisy's Potty Training - Part 3

Semalam setengah harian aku berdua2an dgn Darwisy
kandaku bertugas membawa pelajar
g Bengkel Prinsip Akaun kt SM Sains Johor
pg2 pas g Pasar Tani
aku terus bg si bujang main swim2 kt 'pool' dia

Mcm2 dlm otak aku ni nk fikir spot2 yg bakal dikencingi kunjunginya
sbb hari nk smbung edisi potty train dia

CD tinggal 2 je yg kering
so dia blh tershi2 2x je tanpa menitiskan di mana2

Shi2an pertama adalah bbrp minit pas aku pakaikan baju
elok je masa dia tgk golek2 dgn aku atas tilam lembik depan tv
boleh plak dia x bgtau dia terkencing
padahal dh selalu sgt prektis sebut
"Bonda..Darwisy nk shi2"
dh ada 1 spot yg besar di situ...uwaaaaaaa

Shi2an kedua plak time aku g dapur
(bukan sbb aku nk mkn okey)
sbb nk amekkan dia eskim Mesia
gara2 dia tgk upin ipin & the gang makan eskim tu kt youtube
juga tersengih2 tanpa bgtau sbb aku yg perasan sendiri
dan meninggal 2 spots atas tilam lembik juga...


2 CD yg kecundang...


Abesla dh xda CD lg dh pasni
tu pon baru kol 11pg
cmne nk menuju ke petang ni?????

Shi2an ketiga adalah shi2an yg menguji aku
oleh kerana dh xda CD
maka bergenangla air oren kuning itu
betul2 berhampiran dgn karpet bulu2 aku
waaa......kanda...cepat balik
bantuin!!!!!

Pastu kandaku yg terchenta pon pulang
terus masuk kpd shi2nya yg keempat
ada spot plak kt atas karpet bilik dia sendiri
sibbaik karpet murah IKEA tu nipis
selamat aku
hehehheh....

Aku mmg dh agak Darwisy akan byk kali shi2
sbb pg itu dia minum byk air
kompem byk gak yg kuar kn :p

Yg paling aku terharu sekali ialah tentang shi2annya yg kelima
iaitu selepas kitorg gosok2 mata
(sbb tido bersama dr kol2-kol3)hehehehehe
bila aku tanye dia
dia geleng2 kepala
tp lepas tu dia terus ckp....
"Bonda.....Darwisy nk shi2 la..."
Alhamdulillah!
Dgn pantas kilat seperti supermak
aku membawa dia ke toilet
dan........
yes!yes!yes!
betul dia nk shi2
sbb mmg dia shi2 sebaik shj buka suar n msuk toilet


Suar2 n baju yg menjadi mangsa semalam


Syukur ya Allah.....
hari ni sambung lg train okey Darwisy
sesungguhnya bl byk kali latihan
akan jd biasa
(ish betul ke aku translate ni?)
:Practice make perfect!


No comments:

Post a Comment

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com