National Robotics Competition-Zone H(Johore) 2011 - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: National Robotics Competition-Zone H(Johore) 2011

Jul 23, 2011

National Robotics Competition-Zone H(Johore) 2011

Keletihan aku dr 20-21 hb hari tu
bwk budak g pertandingan robotik
2 days in a row..




Walaupon x jauh seperti tahun2 sblm ni
tp aku ttp letih
selalunya NRC ni dibuat di
1. SMK Bandar Putra, Kulaijaya
2. Persada Johor
Tp tahun ni dibuat di SMK Bandar Tenggara, Kulaijaya
dekat je dgn sekolah aku
x sampai 30 minit pon
berbanding dgn tahun2 sblm ni yg makan masa 1-2 jam perjalanan

Alhamdulillah tiap2 tahun, ada je team aku yg sangkut dlm list top10
tp tahun ni...
1 team pon x berjaya
dh xde rejeki kan...


Aku dh pesan...
kirai balik robot2 yg korang wat
sbb kena cek suma compartment dlm box tu...


Sempitnya tempat..
sian aku tgk budak2 tu
mana nk letak laptop
mana nak buat robot lagik..


Kepada yg xtau apa tu NRC
sbnrnya NRC ni adalah projek kolaborasi di antara Sasbadi Sdn. Bhd dgn KPM
sekolah aku dh join since tahun 2005 lg
dan aku gak pernah g kursus utk JU (Juru letih latih Utama) NRC ni


contoh robot2 utk Stair Climber


Dlm NRC ada 3 kategori utama
1. Sekolah Rendah (Open Category & Guide Robot)
2. Menengah Rendah (Open Category & Stair Climber)
3. Menengah Atas (Open Category & Robot Recycler)


Ni trek utk Stair Climber robot kena panjat strair tu dgn bwk bola pingpong
pastu kena turun balik
tanpa menjatuhkan bola pingpong


Nak lebih detail, klik SINI

2 teams of Stair Climber
kalah terok maaa.....



sempat siapkan menanda PEKA


Pertandingan abes dl kol 5 ptg
zas sana zas sini
aku smpai umah dlm kol 5-6 ptg
tenaga dh abes
masak utk dinner pon dlm mata yg hampir terpejam...
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..................

1 comment:

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com