Darwisy's Potty Training - Part 1 - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Darwisy's Potty Training - Part 1

Jul 24, 2011

Darwisy's Potty Training - Part 1

Mak aku dh mula mengeluarkan kata2
aku & kandaku pon dh lama terfikirkannya
tapi kan....
MASA amat menCEMBURUi aku & kandaku tau

Nak try time cuti sekolah...
kitorang dok merayap sana sini
nak try weekend plak
slalu je sekolah hari Sabtu,
pastu Ahad dh nk tidur-tiduran kemas2 umah

Bilala nk setat potty train mat keypo aku ni?

So kami dh sepakat di Kg. hai Pening Lalat
utk potty train Darwisy semalam dan hari ni
kt umah PIL aku plak tu
sibbaik xda karpet tau
kalo x jenuh gak aku nk mencuci nnt :p

Training dimulakan sejurus selepas kandaku memandikan Darwisy
lebih kurang kol 10.00 pg semalam
dan oleh kerana ni br 1st time utk mat kepoh tu x guna diaper,
aku bg dia pakai cloth diaper (CD) yg dikeluarkan insertnya
at least bila dia ter-shi2, xdala termenitik2 kt lantai kan
adala gak kain yg blh serap air kencing dia tu


Ni CD pertama yg dipakaikan utk Darwisy
Starry lg ko....heheeh


Jenuh la kitorg kt umah tu tanye selang seminit
"Darwisy nk shi2 x?"
sampai naik boring dia
dijawab dgn
"Darwisy x shi2 la...."
kihkihkih

Kol 12.00 tgh shi2an pertama terjadi
kena kt bahagian tepi tilam lepak2 dpn tv lembik MIL aku
kandaku dgn sepantas otoman kilat membawa Darwisy ke toilet
abes dimandikan budak tu lg sekali
aku plak sibok mencuci tilam lembik MIL aku...

Pakaikan CD yg kedua plak....
pastu elok je jam pukul 12.45 tgh
sedang aku menanda buku di dalam bilik
mat kepoh dtg dgn senyuman manja dan berkata
"Bonda...Darwisy nk susu boleh?"
elok je aku angkat dia naik atas katil...
jeng jeng jeng..................................................................
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
BASAH lagik!!!!!!
uwaaa....
napala Darwisy x bgtau nk shi2 syg????
otoman kandaku sekali lg dgn pantas membawa Darwisy ke toilet
utk tujuan pembersihan


CD kedua..
lihat pinggangku
rampingkan???
ekekekekek


Kali ketiga pemakaian CD ni plak
diambil alih oleh kandaku sbb aku masuk toilet plak
aku dh pesan...
"Kanda...CD ada dlm lemari..jgn lupa kuarkan insert tau..."
aku berdebar2 sbb CD aku ada 3 je weh....

* Aku x sempat nk snap gambar sbb berada di toilet

Masa berlalu
seiring dgn pertanyaan2 kami kpd Darwisy
"Darwisy nk shi2 x?" berkali2
sbbnya tiada tanda2 kebocoran di situ

Heran bin Ajaib
sbb dh kol 4ptg
xkn la anak aku x kencing2 dr tghri td???

Wa a auuuuuuuuuuuu...............

Pastu nk dijadikan cite
kitorg nk kena balik Kluang kejap sbb nk g kenduri Tahlil kt umah BS Darwisy
kandaku pon bwk Darwisy utk dimandikan
rupa2nya...otomanku kandaku lupa nk kuarkn insert CD td
no wonder pet la Darwisy tidak kebocoran!!!!!

Ish ish ish...sekian sahaja laporan Potty Train Hari Pertama Darwisy
sekian...



2 comments:

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com