Phuket : Day 2 ; Phuket Mini Safari - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Phuket : Day 2 ; Phuket Mini Safari

Sep 16, 2013

Phuket : Day 2 ; Phuket Mini Safari

Assalamualaikum w.b.r

Lama x sambung cite psl Phuket
Almaklumla...dh abes cuti sek
Dh mula busy...

Kalo nak wat revision entri2 lalu :

Meh baca sambungan cite aku
Kali ni pasal mini safari yg kitorang dh book....

Pakej kami adalah pd pukul 12.30tgh
Yg mn akan ada pick up dr hotel..
Tp blm lg kol 12.30 dh ada receptionist otel call
Sbb driver dh tggu kt lobby
So pas kandaku solat jamak je
Terus kami berlari2 turun ke lobby




Ni bkn tuk2 tau
Ntahapekenamenyentah


Lori pickup ni akan pusing hotel2 lain
Utk amek tourists yg dh book pakej sm cm kitorang
Bl dh penuh lori ni
Br dia gerak g mini safari tu
Lm gk tau sbb naik bukit turun bukit jalannya
Berpaut aku kt tiang2 lori tu takot teghobang la plak kn
Hihihihi

Sblm sampai kt safari yg ktorg tuju
Ada byk lg safari2 lain kt area tu
Sbb byk agen sbnrnya yg offer pakej cenggini

Sebelum sampai kt mini safari tu
Bau busuk taik gajah dh terjah2 idung aku ni
Dh la bulu idung skit
X tertapis bau busuk tu
Yekyekyek tau baunya



Bl gajah byk gila 
Taik dia pn same la byknye



First skali ktorang g tgk snake show
Aku dh ml ngeri dan geli
Wekwek btl la..
Kandaku rileks je
Dh la tempat show tu pn mcm2 je rupanye
Lg wat aku ngeri...


Geli yek yek kn
Kandaku jd volunteer 1st pegang ular tu
dh rupa org Myanmar palk aku tgkkn...
huhuhuhuu


Ni ular tedung aka cobra



Ni dia fang cobra td
Ngeri sey kalo kna gigit!



Darwisy try pegang ular
Tu pn sbb kandaku rasuahkn lolipop



Ni plak king cobra
Gila panjang bdn dia


Pas geli2 ngeri2 tgk ular2
Kitorg proceed tgk monkey show plak


Berdiri tegak cm nk nyanyi lagu kebangsaan plak



Demo nyetnyet petik pokok kelapa



Siap terbang sbb nk shoot bola



Nyet tgh bersalaman dgn nenek saleh ni
pastu duk plak atas kepala dia
dh la nyet tu pas shishi
eeee.......sibbaik aku x jd volunteer



Pas show kita salam sama monkey dl kan,,,



Dh abes tgk nyet terlatih
ktorang trs g tempat baby elephant show


Baby sgt kan.....
sekor je pon baby ni



Baby elephant is kissing my darwisy
Darwisy kata mcm kna sedut je Bonda...



Baby tgh joget2



Baby tgh beramah mesra
hihiiii



Main lagi...



Main bola...
alah..stakat tendang bola kt goal yg xde gola keeper..
aku pon boleh goal kan...



Kasi sedekah kt dia skit...



My brave boy..


Lepas beramah mesra dgn si baby elephant
acara elephant trekking plak
kt kepala elephant tu ada elepahant driver(btol ke istilah aku nih?)
dia bwk naik bukit....
then turun bukit kt celah2 pokok, celah batu


Gayat gak ni
sbb si elephant driver turun bawah
sbb ktorg suh dia snap pics ktorang



Selamat sampai..



Payah gak nk panjat menatang ni tau



Bye2 safari 


On the way balik hotel
ktorang singgah kt Karon View Point
cantik sey ciptaan Allah
ko blh tgk pantai2 yg ada kt bawah bukit tu
cantik sangatssssss

Taraaaaa



Cantik kan



Si hero dh ketiduran ms on the way balik lg
aku menggagahi jua utk mendokonginya


Balik hotel je....
terus berbaringan kepenatan
mlm ni nk g tgk Fantasea Show plak!
so tunggu entri pas ni eh...

Wassalam



No comments:

Post a Comment

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com