always cherish the golden moment before it passes by

Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu 1



Assalamualaikum  w.b.r

Sape reader blog ni ahli pengakap?
Me ahli pengakap
since SMAKL lg tau
tp..SMAKL kn
bdk2 pompuan mn blh nk terkinja2 aktif sgt kn
kang kna jeling2 dgn ostajah!

Org kata
Once a scout
Always a scout

Gamaknya aku kna sumpah tu kot.
Huhuhu
smpaikn bl posting pn
aku kna jd guru pengakap..
what a fate kn..

Aku x tau cmne aku blh terjebak dgn kursus manikayu
yg mn pd mulanya
aku xtau pon kursus yg aku bakal attend tu
Ialah kursus manikayu..

Fyi
sbnrnya kursus manikayu tu
kursus utk mn2 ahli @ pemimpin pengakap yg nk upgrade diri mereka
utk dptkn kalung manikayu yg ada 2 bit

Aku plak with zero knowledge  psl manikayu
menonong je agree dgn ajakan Ustazah Rohana (pemimpin Pengakap sek aku)
yg ajak g kursus ni
kna byr sndiri rm100
x blh claim tau dr sek...
tp xpe..kita niat utk tmbh ilmu di dada  kn..

Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu  1 ni
ktorg attend kt SK Seri Machap
pada 26 - 28 Mac 2015

I don't know what to expect
just set my mind to gain more knowledge 
lgpon aku dh lama gilak x g camping
rasa2nya thn 2006 cenggitu
korang bila last g camping??


Me tgh pasang pancang khemah
ni bkn berlakon tau
betol2 kejadian ni



3 org wakil SMK Bandar T6
Nazneen, Rohana & Me (ofkos)


Kursus 3 hari 2 mlm ni
full with lectures
ngantuks nyah..ngantuks..
ada la skit2 group prpresentation  
praktis kawat, ikatan, persetiaan & lain2..

The girls

Banyak benda basic yang diorang ajar
dari persetiaan, lagu, ikatan, kawat kaki, handle program dll
mmg byk ilmu baru yg kitorang dpt masa gi MK Pengenalan & MK1 ni

Yang tak boleh lupa masa camping ni
ada sorang cikgu SK Abdul Rahman Yassin ni 
yang khemahnya kena gigit tikus!!!
muahahahahha
kesian pon ada, kelakar pon ada dgn si Shiqin ni
sibbaik dia x kelangkabut menjerit ke meraung ke mlm2 buta kt dlm khemah tu
dah la tdo sorang2..siap kena teman dgn Cik Ti lagi...


Ni time belajar basic kawat kaki
Lama gila aku x berkawat!



Kawat lagik!



Belajar weh..belajar
ada yang dh nk tertutup mata dh tu



Ni tgh berkawat & kena baca Persetiaan Pengakap



Ni tengah belajar pasal ikatan
paling aku pandai, ikatan buku sila..
hihihihi



Sesi siang kena pakai uniform lengkap



Siang2 memang ok je masa kursus



Ni tgh bincang pasal Pengakap Muda




Wogel buatan sendiri..
Cer teka yg mana 1 beli, yg mana 1 buat sendiri?



Hari akhir
Gambar berbayang..
Aku kata dah...muka kena ngadap matahari
kome sume degil!



Yeay! Berakhir gak Kursus MK Pengenalan & MK1 ni
Fuh..Alhamdulillah



YeaY!!!
Suma dah lepas
Tu yg kt belakang tu..
Geng2 Pengakap dari Mersing
Riuh sekampung semua yg ada dalam kursus kali ni

TERBAIK!!

Wassalam

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

No comments:

Post a Comment

Sep 4, 2015

Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu 1



Assalamualaikum  w.b.r

Sape reader blog ni ahli pengakap?
Me ahli pengakap
since SMAKL lg tau
tp..SMAKL kn
bdk2 pompuan mn blh nk terkinja2 aktif sgt kn
kang kna jeling2 dgn ostajah!

Org kata
Once a scout
Always a scout

Gamaknya aku kna sumpah tu kot.
Huhuhu
smpaikn bl posting pn
aku kna jd guru pengakap..
what a fate kn..

Aku x tau cmne aku blh terjebak dgn kursus manikayu
yg mn pd mulanya
aku xtau pon kursus yg aku bakal attend tu
Ialah kursus manikayu..

Fyi
sbnrnya kursus manikayu tu
kursus utk mn2 ahli @ pemimpin pengakap yg nk upgrade diri mereka
utk dptkn kalung manikayu yg ada 2 bit

Aku plak with zero knowledge  psl manikayu
menonong je agree dgn ajakan Ustazah Rohana (pemimpin Pengakap sek aku)
yg ajak g kursus ni
kna byr sndiri rm100
x blh claim tau dr sek...
tp xpe..kita niat utk tmbh ilmu di dada  kn..

Kursus Manikayu Pengenalan & Manikayu  1 ni
ktorg attend kt SK Seri Machap
pada 26 - 28 Mac 2015

I don't know what to expect
just set my mind to gain more knowledge 
lgpon aku dh lama gilak x g camping
rasa2nya thn 2006 cenggitu
korang bila last g camping??


Me tgh pasang pancang khemah
ni bkn berlakon tau
betol2 kejadian ni



3 org wakil SMK Bandar T6
Nazneen, Rohana & Me (ofkos)


Kursus 3 hari 2 mlm ni
full with lectures
ngantuks nyah..ngantuks..
ada la skit2 group prpresentation  
praktis kawat, ikatan, persetiaan & lain2..

The girls

Banyak benda basic yang diorang ajar
dari persetiaan, lagu, ikatan, kawat kaki, handle program dll
mmg byk ilmu baru yg kitorang dpt masa gi MK Pengenalan & MK1 ni

Yang tak boleh lupa masa camping ni
ada sorang cikgu SK Abdul Rahman Yassin ni 
yang khemahnya kena gigit tikus!!!
muahahahahha
kesian pon ada, kelakar pon ada dgn si Shiqin ni
sibbaik dia x kelangkabut menjerit ke meraung ke mlm2 buta kt dlm khemah tu
dah la tdo sorang2..siap kena teman dgn Cik Ti lagi...


Ni time belajar basic kawat kaki
Lama gila aku x berkawat!



Kawat lagik!



Belajar weh..belajar
ada yang dh nk tertutup mata dh tu



Ni tgh berkawat & kena baca Persetiaan Pengakap



Ni tengah belajar pasal ikatan
paling aku pandai, ikatan buku sila..
hihihihi



Sesi siang kena pakai uniform lengkap



Siang2 memang ok je masa kursus



Ni tgh bincang pasal Pengakap Muda




Wogel buatan sendiri..
Cer teka yg mana 1 beli, yg mana 1 buat sendiri?



Hari akhir
Gambar berbayang..
Aku kata dah...muka kena ngadap matahari
kome sume degil!



Yeay! Berakhir gak Kursus MK Pengenalan & MK1 ni
Fuh..Alhamdulillah



YeaY!!!
Suma dah lepas
Tu yg kt belakang tu..
Geng2 Pengakap dari Mersing
Riuh sekampung semua yg ada dalam kursus kali ni

TERBAIK!!

Wassalam

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.
Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. 
Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

Noor Asheeqmazmi Mohd Mahfoz
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913863 ]
♥ Contact No | WhatsApp | Telegram :012 2662438
 ♥ Emel : monskuki@yahoo.com
♥ Website : asheeqmazmi.blogspot.com
♥ Facebook & Instagram : Asheeqmazmi Mahfoz

No comments:

Post a Comment