DDTB : Megi Kari Bernasi - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: DDTB : Megi Kari Bernasi

Nov 14, 2014

DDTB : Megi Kari Bernasi

Assalamualaikum w. b.r

Harini TB (dh lama x guna word ni) nk introduce 1 lg benda br dlm blog ni
iaitu Dari Dapur Teacher Bonda (DDTB)
biasala kan..kalo dh nama dar dapo tu kan
harusla psl makanan2 yg aku masak kan
even x sedap pon..still Darwisy n kandaku makan...:)

Last week aku blk KL sensorang naik flight atas urusan keluarga
bl lapar mlm2 buta tu
aku mula la teringin nak makan megi ala2 zaman aku kecik2 dulu
arwah ayah yg ajar makan cenggini sbnarnya

Dr tajuk pon mesti korang dpt teka kan
menu megi kari dan nasi....

Kalo kt umah, payah nk nampak kitorang mkn megi
sbb kalo blh x nak bg Darwisy rasa syiok makan megi yg terang2an x berpekdah ni kan
so sensorang aku g cari sisa2 megi kt dapo mak aku
sibbaik ada..
terus masak megi cm biasa then tambah telo ayam sebiji then perah skit limau

Bila siap je megi
terus buh dlm mangkuk besar
then tengok kt piok nasi, ada plak nasi lagi
pergh....apa lg la kan
amek sesenduk nasi then buh cun2 atas megi panas2 tadi
pergh....dapdapdap!!!


Megi kari bernasi

Ekceli kan
aku pernah mkn cenggini kat umah
tp megi kari masak dgn rencah kari sendiri
bukan mi instant..
rupa2nya kan, kandaku x pernah makan megi cara cenggini
korang pernah x?

Darwisy suuuukaaaaa mkn megi kari bernasi ni tau
sedap..kenyang lbh skit dr biasa sbb ada nasi :)
kalo korang x caye
cer try jap lagik..
mkn tgh lpr ke dlm hujan2 ke tgh poket kering ke kan..

Wassalam...


1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas mendowload dn upload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com