KL day trip finale : KLCC - Bintang Walk - Changkat Tongshin - KL Setral - TBS - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: KL day trip finale : KLCC - Bintang Walk - Changkat Tongshin - KL Setral - TBS

Sep 27, 2014

KL day trip finale : KLCC - Bintang Walk - Changkat Tongshin - KL Setral - TBS

Assalamualaikum w.b.r

Ni last entri psl trip KL HOHO kali ni
sbb next entri nk tepek gmbar2 trip KL HOHO dgn bdk2 plak

Kalo nk study part2 yg sebelum ni
sana pergi klik
Part 1
Part 2
Part 3
Part 4

Dari Dataran Merdeka kitorang nk turun kt KLCC
time tu dh peak hour org2 opis ni kuar
memasing nk g lunch dh
maka jln juga ada lmbat skit..skit je
*mcm la aku x biasa dgn jem kt KL ni kan...



Dekat area Medan Mara


Pusing kot belah sinun pusing kot belah sinin
celah2 keta yg banyak tu kan
merening2 panasnya rasa...

Darwisy dan bangunan Tabung Haji


Time ni perot dh kelaparan
yela kan..
dok lari sana sini
posing mcm2 gaya
bwh terik matahari..
mmg menggunakan tenaga yang banyak...


Mak Yin yg tgh hepi...
wuuuuhuuuuuuu


Antara jejaka yg berposing hebat di atas bus ni


Sesampai je kt KLCC
kitorang trs masuk dlm tu
nk aircond...
hilangkan peluh

Masa ni kitorang dh berpecah kpd 4 puak bertelagah
Puak 1 : K. Lin + K. CT + Cik Niza + Wan Sai + Mahathir
Puak 2 : Aku + K. Zairul + Mek + Alia + Aiman + Darwisy
Puak 3 : Nurul + adiknya
Puak 4 : Nazneen + adiknya


KLCC


Puak 1 g Aquaria
Puak 2 g mkn kt level 2 food court
Puak 3 g surau utk projek mengepam ss
Puak 4 tatau g mana


Buat LEGO sambil tunggu Bonda beli makanan


Pas urusan di KLCC selesai
kitorang terjah Bintang Walk plak
aduhai...jln mmg jem
dhla tgh under construction lg kan
mmg hiruk pikuk

Bincang punye bincang
last2 aku bwk diorg g Low Yat Plaza
blh la bli ape2 gadget kan

Jalan kaki ke Low Yat



Yezzaaa..
setelah jauh berjalan
sampai gk ke Low Yat


Kat Low Yat x sempat nk bergambar bagai
aku dapat bli 1 tera external hard disk dgn harga RM204
yg lain2 sibuk membeli power bank

Dari Low Yat kitorang menapak lg menuju Changkat  Tongshin
jauh gak ...
hujan renyai2 plak tu

Sedang berjln menuju pi stop HOHO
tb2 bus HOHO lalu depan kitorang
uwaaa......
menjerit2 kitorang
dh terlepas 1
dh kol 5 plak tu..
plan nk g Central Market
sempat ke x ni?
tiket bas blk Kluang Kol 10 mlm plak tu

Penantian satu penyeksaan btol..
dhla pit stop kt situ langsung x memberangsangkan
xde tempat duduk
yg ada hanyalah palang2 shj....
hujan renyai2 lagik..
penat & bdn masing2 dh bau masham...


Sesi penantian yang menyeksakan...
Senyum2 sbb dh x larat nk masamkn muka



Darwisy dh tertido2 kt belakang aku
sakit wooo bdn aku


Dari kol 5 ptg kitorang menunggu
x sampai2 busnya
fon HOHO dh byk kali dh
jwpn sm je
kejap lg bas sampai ya
kejap ko kte???
kol 7.15 mlm br bas sampai tau
gilak!!!!

Sampai KL Sentral je
trs diorg g amek bag yg kitorg simpan dlm locker
aku plak trs g kaunter Komuter utk nli tiket g TBS
elok je suma berkumpul blk
ktorg trs bergegas g TBS
penaaaaattttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.........................

Sampai je TBS
kitorg trs g surau 
toilet plak sebelah surau je
so senang la proses menyucikan diri dan solat jamak takhir Isya' dan Maghrib...

Tukang bli tiket kitorang : Baizura Bachok
blm sampai2 lg..
jem katanya
tp InsyaAllah sempat lg

Abes urusan di surau  dan toilet
masing2 g carik makanan
aku n mek g tapau je sandwich kt Dunkin Donut
sbb takot x sempat nk dine in

X sempat gk nk amek gmbr pakcik imigresen jg tiket kt tangga turun ke bas tu
pergh.... dh mcm kt epot
aku kagum..
dhla ni pestaim aku jejak kaki kt TBS
sbb zmn aku naik bus dh berlalu
dl kt Puduraya je
mmg kagum beta...

Dekat departure hall


X lama kitorang tggu
bas sampai
trs duk kt seat memasing
dan aku ml bg Darwisy mkn mkanan tapau td
pastu paksa dia tido sbb aku pon dh kepenatan nk layan..

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
dekat2 tol Air Hitam tu aku terjaga
trs sms kandaku utk dia get ready g Bus Stand Kluang

Kitorang smpai Kluang dlm kol 2 pg
fuhhhhhh
Alhamdulillah sbb selamat sampai
tamat la trip 24 hours kami kali ni
hjg bln kami repeat lg

Wassalam....




No comments:

Post a Comment

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com