Meraban eh marhaban la.... - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Meraban eh marhaban la....

Sep 10, 2011

Meraban eh marhaban la....

Dlm tempoh hampir 3 tahun kami miliki umah kami
x pernah kami join aktiviti 'buka' umah
utk marhaban raya utk raya2 yg lepas

Tahun pertama, si Darwisy baby lg
so x larat aku nk memasak bagai
susah nk masak dgn anak yg nk kena dukung sepanjang masa
(alasan je tuh...hehehehe)

Tahun kedua, Darwisy dh besar skit
tp kami masih lg dlm mood yg x bersedia

So....tahun yg ketiga ni sudah agak bersediala rasanya
maka rabu malam khamis yg lepas
wat pertama kalinya kami 'buka' umah
utk marhaban lelaki kawasan kami ni

Aku masak yg simple je
french fries & drumet ayam
yg mana sumanya aku beli segera
tinggal goreng je
hehehhe

Nk dijadikan cite
aku mulakan operasi menggoreng aku dlm pukul 7.00 mlm
sbb kunun2 xnk bg makanan tu sejuk la kan
kalo sejuk, lembek la pulak french fries
bila dh lembek, terkulai2 french fries tu
(ish mcm lucah la pulak..:))
nmpak pon x best kn

Kami mmg dh kunun2 bajet yg org2 marhaban ni smpai umah dlm kol 9.30-10 mlm
tp yg bikin aku menggelipit bila kol 9 mlm
aku dh dgr diorg selawat atas nabi kt umah sebelah aku!!
gila ah..aku mmg belum siap menggoreng ni
drumet ayam dh setel
french fries br dapat 1 tray
kao org yg dtg tu ramai mmg x cukupla
hazab hazab!!!!

Masa org marhaban tu sampai umah aku
aku duk dlm bilik gelap bergelap berdua2 dgn Darwisy
sbb marhaban tu suma lelaki
yg Darwisy mmg x blh renggang dgn aku
lg dia mau ajak aku kuar join selawat sama2 itu lelakis
mana boleh....

Ntah cukup ntah tidak makanan yg sesempatnya aku sediakan utk diorg mlm tu
tp drp tinggalan sejarah sisa2
rasanya makanan x cukup2 cukup2 kot



Cawan suma abes digunakan
air yg penuh tinggal skit je lg



Memang makanan suma licin licau
ni mesti gara2 x cukup kn..




3 jenis pencicah aku sediakan
mayonis, cheese, sos cili
pon licin!!!




Bekas kueh raya
yg disusun oleh Darwisy
kunun2 tolong Bonda mengemas..


Jgn marah eh kalo x cukup
mintak ampun dan maaf...
tahun dpn aku akan prepare awal2
InsyaAllah




2 comments:

  1. aku soka bekas pencicah bertingkat ko tu dik. mana belik?

    makcik rehan

    ReplyDelete
  2. dpt FREE r kak..time khwn dolu2. student yg bg.

    ReplyDelete

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com