Bangkok DIY : Mei 2016 - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Bangkok DIY : Mei 2016

Jan 17, 2017

Bangkok DIY : Mei 2016

Bangkok DIY.
.
Mei 2016 kami telah ke Bangkok untuk percutian DIY selama 4 hari. Ini bukan percutian DIY ke luar negara kami yang pertama. Sebelum ni kami ke Phuket, Jakarta, Bandung juga DIY. (Sikit je negara luar yang saya baru jelajah 😅) Tapi ini adalah percutian pertama yang fully bergerak sendiri.
.
Banyak tempat menarik di Bangkok jika anda rajin meng-google macam saya 😉. Memang tugas merancang percutian itu dari A-Z saya yang buat. Tapi ofkos saya mintak pendapat kanda Asrul juga 😊
.


.
Tempat yang paling menarik hati saya ialah Maeklong Station. Di sini kami dapat melihat bagaimana keretapi bergerak di tengah2 pasar. Memang seronok tengok makcik2 tu tarik payung sebelum keretapi lalu. Berdebar2 siot tengok keretapi tu. Saya siap kena jerit dengan makcik jual sayur sebab dekat sangat dengan keretapi. Ku sangkakan keretapinya kurus, rupanya lebar. Memang boleh tersangkut kalo duk dekat dengan landasan. Pheeeewwwww
.
Antara tips untuk kawan2 yang nak DIY percutian :
1. Study betul2 tempat yang kita nak pergi. Blog. Website & lain2.
2. Beli tiket seawal 3, 4 bulan sebelum bertolak.
3. Booking hotel pun dari awal. Kalo boleh booking yang refundable, yang boleh cancel. Sbb kita boleh cancel & rebook hotel lain jika terjumpa yang lebih murah.
4. Kalo bercuti ke luar negara, pastikan passport masih sah laku ye.😉
5. Duit pun tukar siap2 dari Malaysia.
.
InsyaAllah Ramadhan tahun ni kami akan bercuti DIY lagi. Tapi kali ini percutian kerohanian pula.
.
#tsunamishaklee
#kasigegar19
#pengedarshakleekluang
#bangkokdiy

No comments:

Post a Comment

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com