Cameron Highland : Day 2, Part 1 - TEACHER BONDA TEACHER BONDA: Cameron Highland : Day 2, Part 1

Dec 16, 2011

Cameron Highland : Day 2, Part 1

Letih mata aku dok tgk gmbr2 ni dok kt entri yg blm publish
sbnrnya xda masa nk stori telling
tp aku gagahkan juga sbb blh wat rujukan di masa depan kn..

Hari kedua kt Cameron, 
kitorang dh plan nk g byk tempat
so pagi2 buta lepas Subuh kitorang dh gerak kuar bilik
hehehe..buta la sgt kan
padahal matahari dh kuar lama dah..



Dah mcm kn obesi
dh byk yg jual mende alah ni
kengkonon SEJUK la sgt...:)


Tempat pertama yg ktorang tuju ialah Kebun Teh Bharat Plantation
(destinasi WAJIB pegi tiap kali aku g CH ni)heheheheh
kitorang suka g yg arah ke Tapah
so jln dia belok2 skit
nk muntah pon ada aku rasa 
even bukan jauh pon dr Tanah Rata tu


Darwisy dok sebut kebon teh berulang kali
dh le malas nk jalan sendiri
ayah je la yg jd mangsa....



Mcm2 perasa teh yg kome boleh dpt dr sini
ada strawberry, lemon, orange, blueberry, green tea, dll


Kalo korang beli yg cap Bharat Tea ni
dlm kotak tu, diorang ada personal packaging
tiap2 satu uncang, diorang pack lain
so senang kalo nk wat ole2 bg kengkawan opis ke, jirang tetangga ke
RM8.90 per kotak
sekotak ada 25 sachets

Kaloo kt pasar pon ada gak
yang cap lain pon byk kt pasar mlm
tp xde la personal pack tu
yg mcm biasa kita beli kt kedai runcit je...




Kandaku ngidam nk makan petai orang Asli
so singgah le kt tepi jln tu jap
seikat RM10



Destinasi ke tiga setelah beli petai
kitorang g MARDI yg terletak di Tanah Rata
kalo dr arah Tapah, dia masuk simpang sebelah kanan
kalo dr arah Brinchang, ikot simpang sebelah kiri

Ni first time aku nk jejak kaki ke MARDI CH ni
sebelum2 ni x jumpa jln
(ke x pandai baca map?)hihiiii

Nak masuk, kena bayar tiket
RM3 per adult, yg bebudak, x ingat la pulok
sbb Darwisy x dikenakan bayaran

Masuk2 MARDI je, kitorang trs g kawasan tanaman strawberry
dok sibuk2 amek gmbar buah strawberry, tetibe teringin la plak nk mkn eskim strawberry
ye la kan..slalunya yg jual kt pasar mlm Brinchang tu
aku tgk, bukan ISLAM yg menjualnya
kalo ada orang Indonesia yg jual, tp tokeynya mesti yg bukan ISLAM
so idak le aku membeli di pasar
alang2 dpt kt MARDI ni, aku terus balun beli


Aku beli yg ni, x beli yg batang
RM2 per bekas
siap ada topping strawberry lagi
Darwisy kemain soooooookaaaaaa!



No plucking yea...


Ni plak strawberry salut choc
RM2 per batang
sebatang ada 4 biji



Baca..jangan x baca


Pas kawasan straberry
kitorang terus terjah suma kawasan yg ada kt MARDI tu
actually kt MARDI ni mcm2 yg korang blh tgk
dgn kebun sayurnya (yg aku x sempat2 nk amek gambar),
kebun bunga2, kebun teh, kebun ros, kebun kaktus
dh namanya pon MARDI kan...
korang layan je la pic2 kt bawah ni


Ladies shoes



Cantiknya....
kalo ada kt omah aku..mesti berseri2 kan


Sebelum balik
aku & mak aku singgah ke kedai MARDI
mcm2 ada..morah la sgt
aku beli tomato 6 biji = RM2 je
pastu yg paling aku bengang ialah :
harga teh yang aku beli kt Bharat Tea Plantation td lg mahal dr yg kt sini

Kt kedai MARDI ni diorang jual sekotak yg sebijik sejibon aku beli tadi
dgn harga RM8.50 sekotak!!!
aduai...40 sen murah tau


Suka betol dpt main buai ni



Tau x apa ni?



Bunga lagik??



Takotnya Darwisy!



Kt omah aku ada pokok ni
tapi bunga dia idak le semeriah ni
kunin je pon..tp yg ni, cun terlebih!



Darwis's fav spot
dr mula sampai MARDI ni 
dia dok berkenan dgn big strawberry ni
ni dh nk balik pon
dok nk baring kt sini lagik
ni tgh tggu aku beli lg eskim ahaks...
kt Kluang x dpt weh..harus beli slagi mampu makan! :)

No comments:

Post a Comment

TEACHER BONDA © . Designed by MaisarahSidi.com